TOP: Toyota, Skoda şi Chevrolet, cei mai mari perdanţi ai pieţei auto

Singura marcă de import ale cărei vânzări nu au înregistrat un declin de două cifre a fost Hyundai, ceea ce a propulsat marca din Coreea de Sud pe primul loc în clasamentul vânzărilor de maşini de import pe piaţa românescă, în primele opt luni.În schimb, Toyota este marca auto de import care a avut cel mai mult de pierdut in primele opt luni ale acestui an pe piaţa din România. Constructorul japonez a înregistrat o scădere de 68,06% a vânzărilor de autoturisme pe piaţa loca

Singura marcă de import ale cărei vânzări nu au înregistrat un declin de două cifre a fost Hyundai, ceea ce a propulsat marca din Coreea de Sud pe primul loc în clasamentul vânzărilor de maşini de import pe piaţa românescă, în primele opt luni.

În schimb, Toyota este marca auto de import care a avut cel mai mult de pierdut in primele opt luni ale acestui an pe piaţa din România. Constructorul japonez a înregistrat o scădere de 68,06% a vânzărilor de autoturisme pe piaţa locală, la 2.167 de untăţi în această perioadă, reiese din statisticile Asociaţiei Importatorilor şi Producătorilor de Automobile (APIA).

Pe fondul unei pieţe care în ansamblul său a scăzut cu peste 53 de procente, la 92.428 de autoturisme în perioada analizată, Skoda se află pe locul doi din punct de vedere al scăderii înregistrate: 67,22%, astfel încât vânzările mărcii au ajuns la 5.901 unităţi.

Podiumul celor mai mari scăderi este completat de Chevrolet, cu un minus de 65,93%, până la 2.530 de autoturisme.

Căderi pe toată linia

În topul celor mai mari 11 descreşteri ale volumelor comercializate sub mărcile din import au mai intrat Opel, cu -65,66% şi 4.305 unităţi vândute în primele opt luni din an, Peugeot (-65,03%), Ford (-56,62%), Renault (-55,69%), Volkswagen (-54,14%), Fiat (-49,31%), Kia (-29,94) şi Hyundai, cu cea mai mică scădere: -9,09%, la 8.032 unităţi.

Ţinând cont de rezultatele raportare în statisticile APIA, Toyota poate fi numită cea mai mare pierzătoare a pieţei auto din România în această perioadă, în timp ce Hyundai, cu o scadere poziţionată mult sub media pieţei poate fi catalogată drept marca cea mai stabilă până acum.

Pe de altă parte, vânzările Dacia au scăzut şi ele, cu 46,72%, la 28.733 unităţi în primele opt luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară din 2008. Această scădere ar poziţiona marca autohtonă pe locul 10 în topul scăderilor procentuale.

Schimbări radicale în clasamentul vânzărilor

Toate cele 12 mărci au suferit pierderi din punct de vedere al voulului vânzărilor, ceea ce a dus şi la modificarea clasamentului la opt luni.

Astfel, dacă în primele luni din 2008 Skoda era lider pe piaţă autoturismelor din import, cu 18.005 maşini, anul acesta a coborât pe poziţia patru.

Primul loc este ocupat în acest an de Hyundai, care datorită scăderii de numai 9,09% a numărului de maşini vândute a depăşit mărci consacrate, precum Renault, Ford sau Skoda.

Topul primelor 11 volume comercializate sub mărcile importate în primele opt luni din 2008 începea cu Skoda, Renault, Volkswagen, Ford şi Opel, iar în coada clasamentului se situau Hyundai, Peugeot, Chevrolet, Fiat, Toyota, şi Kia.

În schimb, scăderea pieţei auto a făcut ca topul să arate în prezent aşa: 1 – Hyundai, 2 – Renault, 3 – Volkswagen, 4 – Skoda, 5 – Ford, 6 – Opel, 7 – Kia, 8 – Fiat, 9 – Peugeot, 10 – Chevrolet şi 11 – Toyota.

Cine a avut de câştigat şi cine a pierdut

Totuşi, dificulăţile din piaţă au făcut ca Hyundai, Kia şi Fiat să crească în topul numărului de autoturisme vândute. Hyundai a trecut de pe locul 6 pe 1, Kia de pe 11 pe 7 şi în cele din urmă, Fiat de pe 9 pe 8.

Singurele două mărci care şi-au menţinut poziţia în acest sunt Renault şi Volkswagen, pe locurile 2 şi 3.

În schimb, Skoda a căzut de pe poziţia 1 pe 4, Ford de pe 4 pe 5, Opel de pe 5 pe 6, Chevrolet de pe 8 pe 10 iar Peugeot de pe 7 pe 9.

 

NOTĂ: Clasamentul cuprinde toate mărcile auto de import care au reuşit comercializarea a cel putin 2.000 de autoturisme în primele opt luni din acest an. Este posibil ca din punct de vedere procentual, unele mărci să fi înregistrat scăderi mai mari decât cele prezentate în clasament, însă din cauza volumelor mici comercializate nu au fost cuprinse în clasamentul 11(import)+1(Dacia).