Topul partidelor românești în spațiul online românesc

În ultimele zile, conversațiile politice din spațiul online românesc au reflectat o scădere generală a intensității dezbaterilor comparativ cu săptămâna precedentă, când protestele sociale și politice au captat o atenție mai mare.

Temele centrale care au dominat discuțiile recente au fost reducerea cheltuielilor bugetare și alegerile prezidențiale, însă acestea nu au reușit să mențină nivelul ridicat de vizibilitate al partidelor, scrie informat.ro care citează un grafic NewsVibe.

Potrivit datelor analizate de NewsVibe, o platformă de monitorizare în timp real a conversațiilor online, cele mai mari scăderi ale numărului de mențiuni s-au înregistrat la PSD și AUR. În schimb, USR și SOS România au fost singurele partide care au înregistrat o creștere a numărului de mențiuni, cu un avans remarcabil de 150% în cazul SOS România. Cu toate acestea, în ciuda creșterii procentuale semnificative, SOS România rămâne departe de primele poziții în ceea ce privește impactul total generat.

  • Clasamentul partidelor după numărul de mențiuni în online și social media:
  • Partidul Social Democrat (PSD): 1.650 mențiuni
  • Partidul Național Liberal (PNL): 1.608 mențiuni
  • Uniunea Salvați România (USR): 695 mențiuni
  • Alianța pentru Unirea Românilor (AUR): 578 mențiuni
  • SOS România: 129 mențiuni
rețele de socializare, internet
SURSA FOTO: Dreamstime

Surse de vizibilitate și evenimente declanșatoare

PSD:

Liderul clasamentului, PSD, a avut vârful de vizibilitate generat de anunțul conducerii partidului privind validarea candidaturii lui Crin Antonescu pentru funcția de președinte, ca reprezentant comun al Coaliției. Cu toate acestea, numărul total de mențiuni a scăzut față de săptămâna precedentă, iar impactul generat a fost mai mic comparativ cu mențiunile anterioare.

PNL:

Partidul Național Liberal a obținut o vizibilitate maximă în ziua în care Ilie Bolojan, președintele partidului, a vorbit despre măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare. Totuși, deși numărul mențiunilor s-a apropiat de cel al PSD, impactul acestora a fost mai redus, indicând o mai mică atractivitate a subiectului pentru publicul online.

USR:

Uniunea Salvați România s-a remarcat printr-o creștere a impactului generat, în special în ziua în care Parlamentul a respins solicitarea de convocare a unei sesiuni extraordinare privind demiterea președintelui Klaus Iohannis. Deși a acumulat doar 15% din totalul mențiunilor despre primele cinci partide, impactul generat de acestea a crescut la 20% datorită unei prezențe mai puternice în surse relevante.

AUR:

Alianța pentru Unirea Românilor a beneficiat de vizibilitate în urma protestelor organizate la prefecturi, însă numărul mențiunilor a fost mai mic decât cel din săptămânile precedente. Totuși, impactul maxim pentru AUR a fost înregistrat într-o zi fără un volum ridicat de mențiuni, ceea ce sugerează o distribuție mai eficientă a conținutului.

S.O.S. România:

Deși se află pe ultima poziție, S.O.S. România a avut cea mai mare creștere procentuală a numărului de mențiuni (+150%). Vizibilitatea sa a fost alimentată de două evenimente: interviul oferit de Diana Șoșoacă unei publicații rusești și declarațiile lui Cătălin Avramescu privind interzicerea partidelor conduse de Șoșoacă și George Simion. Cu toate acestea, impactul total rămâne scăzut în comparație cu celelalte partide.

Vizibilitatea comparativă și impactul online

Raportând numărul de mențiuni la impactul generat, se remarcă o scădere generală pentru PSD și PNL, în timp ce USR și AUR și-au crescut cota de influență online. În cazul USR, vizibilitatea în surse de presă cu audiență mare a dus la un impact semnificativ, chiar dacă numărul total de mențiuni este mai mic. În contrast, SOS România, deși a înregistrat o creștere abruptă la începutul săptămânii pe fondul sesizării CCR privind expirarea mandatului președintelui Klaus Iohannis, rămâne cu un impact marginal.