Topul celor mai bune companii pentru dezvoltarea liderilor

General Electric, Southwest Airlines, 3M Company, Procter & Gamble şi Accenture sunt s-au clasat pe primele locuri în topul celor mai bune companii din lume pentru dezvoltarea liderilor, potrivit studiului "Best Companies for Leadership" realizat de firma de consultanţă Hay Group. Cercetarea Hay Group a analizat modul în care companiile din întreaga lume identifică şi valorifică liderii din cadrul organizaţiei. Astfel, 90% dintre companii sunt de părere că oricare angajat are p

General Electric, Southwest Airlines, 3M Company, Procter & Gamble şi Accenture sunt s-au clasat pe primele locuri în topul celor mai bune companii din lume pentru dezvoltarea liderilor, potrivit studiului „Best Companies for Leadership” realizat de firma de consultanţă Hay Group.

Cercetarea Hay Group a analizat modul în care companiile din întreaga lume identifică şi valorifică liderii din cadrul organizaţiei. Astfel, 90% dintre companii sunt de părere că oricare angajat are posibilitatea de a se dezvolta ca lider.

În acelaşi timp, reprezentanţii copaniilor din Top 20 au declarat că majoritatea angajaţilor care au fost lideri  informali au toate şansele de a deveni unii formali. De asemenea, primele 20 de companii au pe poziţii de lideri femei, în proporţie de 66%. Conform studiului, primele 20 de firme din top au făcut investiţii majore în leadreship chiar şi pe timp de criză.

General Electric, prima companie în topul „Best Companies for Leadership”, cheltuie anual aproximativ 400 de milioane de dolari pentru dezvoltarea liderilor din companie.

Southwest Airlines, cea mai importantă companie aeriană americană, are 35.000 de angajaţi şi investeşte în fiecare an 3 milioane de dolari în leadership.

3M Company, una dintre cele 30 de companii a Dow Jones Industrial Average, are la nivel global aproape 80.000 de angajaţi.

Procter & Gamble, una dintre cele mai mari companii mondiale producătoare de bunuri de largă folosinţă, are 135.000 de angajaţi în întreaga lume şi ocupă poziţia a patra în topul Hay Group.

Accenture, care are peste 176.000 de angajaţi pe tot globul, investeşte anual în campanii de leadreship şi training peste 800 de milioane de dolari.

Topul continuă cu Wal-Mart Stores, Nestle, Coca-cola, McDonald’s Corporation şi  Infosys Technologies.

Studiul Hay Group a cumulat răspunsurile a 1.869 de reprezentanţi din 1.109 de companii de pe tot globul.