Data viitoare cand aveti ceva de sarbatorit, in mod sigur veti desface o sticla de sampanie. Si totusi... daca aveti o sticla de sampanie ce apartine unei marci de renume si mai are si ceva ani "vechime", poate ar fi mai bine sa o pastrati. Cineva v-ar putea oferi pe ea peste un an un pret cu 50% mai mare . Suma pe care aceasta sticla v-ar aduce-o, ar fi un motiv in plus de sarbatorit. Justin Gibbs, directorul London International Vintners Exchange, o piata electronica de tranzactii pentru vinur
Data viitoare cand aveti ceva de sarbatorit, in mod sigur veti desface o sticla de sampanie. Si totusi… daca aveti o sticla de sampanie ce apartine unei marci de renume si mai are si ceva ani „vechime”, poate ar fi mai bine sa o pastrati. Cineva v-ar putea oferi pe ea peste un an un pret cu 50% mai mare . Suma pe care aceasta sticla v-ar aduce-o, ar fi un motiv in plus de sarbatorit.
Justin Gibbs, directorul London International Vintners Exchange, o piata electronica de tranzactii pentru vinuri scumpe afirma ca „sampania este acea bautura care se bea in marile cazinouri ale lumii, pe iahturi, de catre oligarhii rusi sau de sotiile fotbalistilor. Iata de ce sampania este un element pus mereu in legatura cu banii.”
Revista Forbes a intocmit un top cu cele mai dorite sticle de sampanie, sticle ale caror pret creste de la an la an din cauza faptului ca, asa cum apreciaza analistii din domeniu, cererea de sampanie de calitate creste intrucat „oamenii obisnuiesc ca dupa ce cumpara o sticla de sampanie, sa o bea cat mai repede”.
Valoarea unei sticle de sampanie este data si de numarul foarte mic de sticle pe care un producator il scoate intr-un an. De exemplu, cei de la Château Lafite Rothschild scot anual doar 17.000 de sticle, iar cei de la Château Petrus produc doar 2.500 de sticle pe an.
Topul Forbes nu este un top al celor mai scumpe sticle de sampanie, ci este un top al sticlelor care au cunoscut cele mai mari cresteri de preturi fata de anul trecut.
Pe locul 10 se afla o sticla de Louis Roederer Cristal din 1989 care acum ar costa nu mai putin de 6.417 dolari, in crestere cu 39% fata de anul trecut. Pe locul 9 se alfa o sticla de Salon Mensil din 1996 care in acest an costa cu 41,4% mai mult decat in 2007, adica exact 3.545,9 dolari.
O sticla de Dom Perignon din 1982 e mai scumpa cu 41,6% (4.813 dolari), iar una din 1996 este in crestere cu 41,7% (3.409 dolari).
Un Louis Roederer Cristal din 1996 are un pret in crestere cu 42,9%, iar un Krug din 1995 costa in jur de 2.800 de dolari, in crestere cu 46,8%.
Pe primele 3 locuri in topul cresterii preturilor de la an la an se afla 3 sticle de Krug :1990, cu o crestere de 51,7%, 1985 in crestere cu 52,4%, iar cea mai ravnita sticla de sampanie este un Krug din 1996, care anul trecut era cu 56,7% mai ieftina, dar care acum valoareaza nu mai putin de 4.713 dolari.
Geoffrey Troy, reprezentant al New York Wine Warehouse arata ca ” este in crestere numarul colectionarilor de vinuri care cumpara sticle de sampanie foarte scumpe intrucat isi dau seama ca sampania poate fi o investitie profitabila”.
Sursa: Forbes