Companiile din industria de bunuri de larg consum (FMCG) şi cea de consultanţă sunt cele mai căutate pentru un loc de muncă de către tinerii talentaţi, cu experienţă internaţională şi rezultate academice peste medie, potrivit unui studiu al firmei Catalyst.
Tinerii talentaţi sunt potrivit autorilor studiului „Cei mai doriţi angajatori 2010”, cei care au experienţă internaţională, rezultate academice peste medie, implicări extra-curriculare şi obţinerea de certificări sau diplome peste cele cerute de curricula academică.
După companiile din industriile FMCG şi consultanţă, în topul preferinţelor tinerilor cu potenţial ridicat, se află industria bancară şi principalii jucători din telecom.
Analiza a fost realizată asupra a 2.246 de respondenţi cu profil economic în perioada aprilie-mai 2010. Studiul este un instrument care măsoară gradul de atractivitate a brand-urilor de angajatori şi aşeptările pe care tinerii le au de la aceştia.
„Topul nu surprinde, deoarece în cadrul lui se regăsesc companii care urmăresc activ acest profil de mai bine de zece ani. Motivele care stau la baza lui ţin atât de atractivitatea industriilor şi a joburilor oferite, dar şi de câteva strategii pe care companiile le-au amplicat în toată această perioadă. Aceste companii au fost prezente continuu în piaţă cu mesaje adresate tinerilor cu potenţial, metode interactive de atragere de talente şi procese de recrutare interactive, în cadrul cărora tinerii cunosc mai bine compania şi oportunităţile oferite”, se arată într-un comunicat al Catalyst.
Coca-Cola HBC se află pe primul loc
Astfel, Coca-Cola HBC se află pe primul loc în topul celor mai doriţi angajatori, fiind urmată de P&G, Kraft Foods, Oracle, L’Oreal Romania, HP, BCR, BRD Groupe Societe Generale, PriceWaterhouseCoopers, Orange. În top zece se mai regăsesc, în ordine, Deloitte, ING Bank, KPMG, Roland Berger, Vodafone, Accenture, Leo Burnett, McKinsey, Danone şi PepsiCo.
Raportul analizează şi percepţiile şi aşteptările tinerilor talentaţi astfel încât companiile să îşi poată adapta cât mai uşor strategiile în acest domeniu. În comparaţie cu alte profiluri din piaţă (specialişti, profilul comun), tinerii talentaţi sunt mai atraşi de provocările profesionale şi au o toleranţă mai mare la incertitudine. Aceştia sunt singurii care au indicat „entuziasmul” ca una dintre trăsăturile care îi caracterizează.
Tinerii talentaţi reprezintă 17% din piaţa forţei de muncă
În acelaşi timp, acesta este un profil care, datorită expunerilor anterioare, are aşteptări deosebite faţă de media pieţei. Astfel, aceştia au aşteptari salariale mai mari, iar analiza arată că acestea sunt determinate mai ales de experienţa internaţională şi obţinerea de diplome şi certificate care le completează studiile. Totodată, studiul arată că este nevoie de şase luni pentru ca tinerii să se calibreze la realităţile pieţei şi să îşi modifice aşteptările.
Ca distribuţie a profilurilor, tinerii talentaţi reprezintă 17% din piaţa forţei de muncă, specialiştii – 13%, profilul comun este caracteristic pentru 45% din piaţă, iar pasivii reprezintă 24%.
Studiul are 2.246 de respondenţi, tineri cu studii superioare din Bucureşti, cu vârste între 20 şi 30 de ani, absolvenţi de facultăţi cu profil economic, tehnic şi socio-uman.
SURSA: Mediafax