Dupa ce, de curand, a realizat un top al celor mai ieftine masini din Statele Unite, revista Forbes a intocmit de data aceasta un top al celor mai ieftine masini din lume. In Asia cele mai ieftine masini sunt in China, iar pentru piata europeana in Rusia. Cele mai ieftine masini din America de Nord se gasesc in Mexic iar din America de Sud, pe piata din Chile. Pentru piata din Asia, pe locul 5 se afla 3 masini: un Hafei Minyi, un Geely Haoqing si un Suzuki Alto, toate la un pret
Dupa ce, de curand, a realizat un top al celor mai ieftine masini din Statele Unite, revista Forbes a intocmit de data aceasta un top al celor mai ieftine masini din lume.
In Asia cele mai ieftine masini sunt in China, iar pentru piata europeana in Rusia. Cele mai ieftine masini din America de Nord se gasesc in Mexic iar din America de Sud, pe piata din Chile.
Pentru piata din Asia, pe locul 5 se afla 3 masini: un Hafei Minyi, un Geely Haoqing si un Suzuki Alto, toate la un pret de pornire de 4.472 de dolari, primele doua avand cate un motor de 1 litru, iar „vedeta” de la Suzuky fiind echipata cu un motor de 0,8 litri.
Pe locul al patrulea se afla un Faw Envoy, care are un pret de pornire de 4.235 de dolari si un motor de 1 litru. Hafei Zhongyi se afla pe locul al treilea pe piata asiatica la un pret de 4.078 de dolari, iar pe locul al doilea un Byd Flyer al carui pret depaseste cu putin pragul de 4.000 de dolari.
Cea mai ieftina masina de pe piata asiatica este un Jiangnan Alto, care, la un motor de 0,8 litri are un pret de doar 3.785 de dolari.
Trecem acum la piata europeana, unde pe pozitia a cincea se afla un Chery QQ, cu un motor de 0,8 litri si cu un pret de pornire in Rusia de 8.714 dolari.
Matizul produs de coreenii de la Daewoo, des intalnit si pe strazile romanesti se afla pe locul al patrulea cu un pret de pornire stabilit la 8.257 de dolari.
Lada 2120, autovehicul produs de rusii de la AvtoVAZ se afla pe locul al treilea, avand un pret de 8.820 de dolari, iar pe locul al doilea se afla modelele Lada 2105, 2107 si 2104, care un pret situat intre 6.482 si 7.655 de dolari.
Cea mai ieftina masina de pe piata europeana este tot o productie ruseasca, un SeAZ Oka, al carui pret de pornire este de 6.446 de dolari la un motor de 0,8 litri.
Pentru piata autraliana preturile celor mai ieftine masini sunt ceva mai mari. Astfel, pe ultimul loc se afla un Suzuki Swift, care are un pret de pornire in Noua Zeelanda de 13.478 de dolari, iar pe locul al patrulea se afla Suzuky Jimny, un SUV al carui pret de pornire este cu putin peste 13.000 de dolari.
Pe locul al treilea se afla o Kia Picanto (13.087 de dolari), iar pe locul al doilea Holden Barina, care la un motor de 1,6 litri are un pret de 13.000 de dolari.
Cea mai ieftina masina aflata pe piata australiana este un Daihatsu Sirion care are un pret de 12.315 dolari.
Pentru zona de Nord a Americii, topul este deschis de un Ford Ka, ce are un pret de pornire de 9.208 dolari, urmat indeaproape de un Volkswagen Pointer, care la un motor de 1,8 litri are in Mexic un pret de doar 8.858 de dolari.
Pe locul al treilea se afla un Dodge Atos, iar pe pozitia a doua un alt Matiz, dar este vorba despre Pontiac Matiz, care are un pret de 7.970 de dolari.
Pe primul loc in topul celor mai ieftine masini din America de Nord este un model Faw F1, care poate fi achizitionat la un pret de 7.300 de dolari.
In America de Sud pe ultimele locuri se afla un Hafei Lobo (7.919 dolari) si un Chery IQ (7.512 dolari). Pe primele 3 locuri se aafla modelul Spark de la Chevrolet, Suzuky Alto, care are in Chile are un pret de 7.105 dolari, spre deosebire de piata asiatica unde avea un pret de 4.472 de dolari si un Suzuky Maruti, aflat pe primul loc cu un pret de 5.679 dolari.
Analistii de la Forbes arata ca mentalitatea privind masina ieftina s-a mai schimbat. Doar pentru ca o masina e ieftina, nu inseamna ca e si de slaba calitate. In 50% dintre regiunile in care se gasesc cu preponderenta masini ieftine, autovehiculele sunt produse in aceeasi zona in care sunt vandute, fapt ce determina eliminarea costurilor de transport.
Sursa: Forbes