Când vine vorba de cota de piaţă a băncilor din România - calculată pe baza activelor – si de mediatizarea acestor branduri în media autohtone, rezultatele nu sunt foarte surprinzătoare, cel puţin nu în ceea ce priveste primele doua pozitii. Clasamentul publicat la începutul acestei luni de Banca Nationala a României (BNR) situează BCR şi BRD în fruntea clasamentului, cu o cota de piata de 19,10%, respectiv 14%. Topul a fost realizat pe baza activelor (volumul creditarii)
Când vine vorba de cota de piaţă a băncilor din România – calculată pe baza activelor – si de mediatizarea acestor branduri în media autohtone, rezultatele nu sunt foarte surprinzătoare, cel puţin nu în ceea ce priveste primele doua pozitii.
Clasamentul publicat la începutul acestei luni de Banca Nationala a României (BNR) situează BCR şi BRD în fruntea clasamentului, cu o cota de piata de 19,10%, respectiv 14%.
Topul a fost realizat pe baza activelor (volumul creditarii) înregistrate anul trecut de băncile din România. Ultima poziţie este ocupată de ING Bank, cu o cotă de piaţă de 3,4%.
Monitorizarea a fost realizată în perioada 7 ianuarie – 12 iulie şi a inclus 647 de surse media (bloguri, agenţii de presă, variantele online ale celor mai importante publicaţii naţionale şi locale, dar şi ale principalelor televiziuni).
Conform analizelor MediaIQ, cel mai vizibil brand din domeniul bancar în presa româneasca este BCR, cu 3.699 de apariţii în 183 de surse media. Parte a grupului austriac Erste Bank, BCR este urmat îndeaproape de BRD, cu
3.352 apariţii în 163 surse media. Cele două bănci acoperă aproximativ 40% din totalul articolelor despre bănci scrise în media autohtonă în ultimele sase luni.
Interesant este faptul ca dacă în clasamentul BNR, Volksbank este a treia cea mai “activă” bancă din România (6,6%), nu acelaşi lucru se întâmplă şi în “paginile” presei. Banca de origine austriacă deţine ultima poziţie cu doar 548 de articole şi o cotă de piaţă de aproximativ 3%.
Medalia de bronz o câstiga Raiffeisen, care a înregistrat în ultimele şase luni mai bine de 2.353 de materiale, în 141 de surse media. Brandul este urmat de ING Bank, cu 2.344 de apariţii în 151 surse.
La capitolul notorietate în mass-media autohtone, majoritatea brandurilor din domeniul bancar au pierdut teren faţă de perioada precedentă monitorizarii. Cele mai mari pierderi le-au înregistrat Alpha Bank (14,6%), Volksbank (14,5%) şi BCR (12,7%). Pe scurt, înseamnă că în perioada menţionată, aceste branduri s-au regasit mai puţin în sursele media autohtone.Creşteri spectaculoase au înregistrat CEC Bank (26,6%) şi Unicredit Tiriac Bank (24%).