In mod sigur ca cineva are isi cumpara un Ferrari 250 GT California din 1961 stie ca o masina de 200.000 de euro nu e scumpa. Asta pentru ca modelul amintit „face” in jur de 11 milioane de dolari.
Revista Forbes a realizat un top al celor mai scumpe masini de colectie, acele masini pe care le mai vedem rareori pe strazi si ne amuzam incercand sa ne imaginam cum arata peisajul auto acum cativa zeci de ani.
Cea mai „ieftina” masina de colectie, intrata in topul publicatiei americane este un De Dion Bouton et Trepardoux, masina din 1884, care a fost vanduta anul trecut la un pret de 3.520.000 de dolari.
Pe locul 11 se afla un Ferrari 250 GT California din 1958, vandut anul acesta la un pret de 3.659.838 de dolari la o licitatie ce a avut loc in Italia.
Modelul Delage D85, un „batranel” din 1933 a fost vandut anul trecut la o licitatie din Statele Unite contra unei sume de 3,74 milioane de dolari, iar un Jaguar D Type din 1955 a fost licitat in urma cu doar o luna la suma de 4,37 milioane de dolari.
Aflat pe locul 8 in acest top, un Dusenberg SJ din 1935 a fost vandut la o licitatie in Statele Unite cu 4,4 milioane de dolari. O pozitie mai jos, un alt Ferrari, un 250 GT din 1959 a fost licitat la suma de 4,45 milione de dolari.
Tot in Statele Unite, un Bentley 4 1/2 litri din 1931 a fost licitat anul trecut la suma de 4,5 milioane de dolari.
Un Ferrari 250 LM din 1964 a fost licitat anul acesta la o casa de licitatii din Italia la suma de aproape 7 milioane de dolari, iar un Rolls-Royce din 1904 a fost vandut in Marea Britanie contra unei sume de 7,254 milioane de dolari.
Pe locul doi in acest top se afla un Mercedes-Benz 540K din 1937 care valoreaza nu mai putin de 8,235 milioane de dolari.
Desi nu foarte „in varsta” spre deosebire de unele „bunici” prezentate mai sus, modelul Ferrari 250 GT California, fabricat in 1961 a fost vandut cu 10,9 milioane de dolari si se afla pe locul 1 in topul celor mai scumpe masini de colectie.
Subliniem ca masinile prezentate aici au facut obiectul unor licitatii publice, intrucat nu se cunoaste pretul celor vandute in licitatiile private. Conform analistilor Forbes, se pare ca un Mercedes de epoca a fost vandut la o licitatie privata cu 20 milioane de dolari. De asemenea un Bugatti Atlantic detinut de Ralph Lauren a fost vandut cu o suma exorbitanta.
De observat ca in acest top predomina modelele Ferrari, iar cel aflat pe locul 1 este catalogat ca fiind cea mai scumpa masina vanduta vreodata la o licitatie publica.
De ce sunt atat de scumpe? Analistii arata ca in anii ’40, de exemplu, fiecare masina produsa era unica, precum Delage D85. De asemenea, modelul Dusenberg SJ din 1935 a fost facut special pentru filmul Mae West, ceea ce îi da un plus de valoare.
Longevitatea este de asemenea un factor de valoare. Cel mai vechi Rolls-Royce, prezent in top, a fost vandut cu 7,25 milioane de dolari, iar cea mai veche masina de familie, intrucat era echipata in 1884 cu 4 locuri, valoreaza acum 3,5 milioane de dolari.
Sursa: Forbes