Topul celor mai valoroase branduri din lume

Google, Microsoft şi Coca-Cola sunt primele trei branduri în topul Brandz Top 100 pentru 2009 al celor mai valoroase branduri din lume, top realizat de Millward Brown Optimor. Potrivit clasamentului, Google are o valoare de 100 miliarde de dolari, în timp ce  mărcile Microsoft şi Coca-Cola sunt evaluate la 76,2 miliarde dolari, respectiv 67,7 miliarde dolari. Cele 100 de barnduri incluse în Brandz Top 100 au o valoare cumulată de 1.950 miliarde de dolari, în creştere cu 1,7% faţ

Google, Microsoft şi Coca-Cola sunt primele trei branduri în topul Brandz Top 100 pentru 2009 al celor mai valoroase branduri din lume, top realizat de Millward Brown Optimor.

Potrivit clasamentului, Google are o valoare de 100 miliarde de dolari, în timp ce  mărcile Microsoft şi Coca-Cola sunt evaluate la 76,2 miliarde dolari, respectiv 67,7 miliarde dolari.

Cele 100 de barnduri incluse în Brandz Top 100 au o valoare cumulată de 1.950 miliarde de dolari, în creştere cu 1,7% faţă de anul precedent, companiile susţinându-si valoarea în ciuda climatului economic extrem de dificil.

În topul primelor 10 branduri din lume, noua provin din SUA, în timp ce al zecelea este un brand canadian (BlackBerry).

„În actualul climat economic, în care valoarea multor afaceri a scăzut, brandul a devenit mult mai important, deoarece poate susţine companiile în perioade dificile”, a declarat directorul general al Millward Brown Optimor, Joanna Seddon.

Comparativ cu anul 2008, ediţia din acest an include 15 noi branduri. Dintre acestea, cele mai bine cotate sunt Pampers (locul 31), Nintendo (locul 32) şi VISA (locul 36).

În acelaşi timp, 15 mărci au ieşit din top, printre acestea numărându-se Chevrolet, Ford, Volkswagen, Merrill Lynch, Wachovia şi AIG.

Sursa: Millward Brown