Ca în fiecare an, Interbrand realizează topul celor mai valoroase branduri din lume. Şi în acest an, compania americană Coca-Cola se află pe locul 1, cu un brand care valorează 68,7 miliarde de dolari, urmată de IBM (60,2 miliarde) şi Microsoft (56,6 miliarde). De remarcat faptul că instituţiile financiare au pierdut foarte mult din valoarea brandului, din cauza crizei financiare. Astfel, mărci precum Citigroup sau UBS au pierdut poziţii importante. Citigroup a picat 17 locuri, pe
Ca în fiecare an, Interbrand realizează topul celor mai valoroase branduri din lume. Şi în acest an, compania americană Coca-Cola se află pe locul 1, cu un brand care valorează 68,7 miliarde de dolari, urmată de IBM (60,2 miliarde) şi Microsoft (56,6 miliarde).
De remarcat faptul că instituţiile financiare au pierdut foarte mult din valoarea brandului, din cauza crizei financiare. Astfel, mărci precum Citigroup sau UBS au pierdut poziţii importante.
Citigroup a picat 17 locuri, pe locul 36, iar banca elveţiană UBS a căzut 29 de locuri, pe 72.
Conform declaraţiilor oficialilor de la Interbrand, 2009 este orimul an în care valoarea brandurilor scade de la un an la altul.
SUA sunt prezente cu opt branduri în top zece şi 51 în lista celor 100 cele mai valoroase mărci.
Între primele zece branduri, doar Nokia (Finlanda) şi Toyota (Japonia) nu aparţin unor companii americane.
Şapte branduri au ieşit din top 100 comparativ cu anul trecut, cele mai importante fiind Merrill Lynch (locul 34 în ediţia din 2008), AIG (poziţia 54) şi ING (86).
TOP 10 cele mai scumpe branduri din lume în 2009
1. (1) Coca-Cola 68,7 miliarde de dolari
2. (2) IBM 60,2 miliarde
3. (3) Microsoft 56,6 miliarde
4. (4) GE 47,7 miliarde
5. (5) Nokia 34,8 miliarde
6. (8) McDonald’s 32,2 miliarde
7. (10) Google 31,9 miliarde
8. (6) Toyota 31,3 miliarde
9. (7) Intel 30,6 miliarde
10. (9) Disney 28,4 miliarde
SURSA: Interbrand