Walmart conduce în topul celor mai valoroase branduri din lume, potrivit clasamentului realizat de publicaţia britanică Brand Finance. Operatorul uneia dintre cele mai mari reţele de retail din SUA s-a menţinut astfel pe prima poziţie în top, ca şi în 2009, cu o valoare de 41,3 miliarde de dolari. În 2009, Walmart a avut o valoare de 40,6 miliarde de dolari.
Locul al doilea este ocupat de Google, care a urcat trei poziţii, comparativ cu anul trecut. Dacă în 2009 valoarea brandului era de 29,2 miliarde de dolari, anul acesta ajunge la 36,1 miliarde de dolari.
Coca-Cola a coborât de pe poziţia a doua pe locul trei. Valoarea sa a crescut însă de la 32,7 miliarde de dolari, la 34,8 miliarde de dolari.
Următorul brand în topul Brand Finance revine companiei IBM, care a coborât, de asemenea, un loc. În 2009 valoarea sa era de 32,7 miliarde de dolari, anul acesta ajungând la 33,7 miliarde de dolari.
Topul continuă cu Microsoft, care de pe locul patru în 2009, a ajuns pe cinci în 2010. Valoarea a crecsut însă de la 30,8 miliarde de dolari, la 33,6 miliarde de dolari.
Topul „The BrandFinance Global 500” este încheiat de Franklin Templeton Investments, din SUA, cu o valoare de 1,9 miliarde de dolari, KOMATSU, din Japonia, cu 1,898 miliarde de dolari, şi LIBERTYGLOBAL, tot din Statele Unite, cu o valoare de 1,89 miliarde de dolari.
DETALII:
Citeşte şi: Brandurile BRD şi Banca Transilvania au valorat 800 de milioane de dolari în 2009