Campaniile de publicitate pe radio, comandate de Zdrovit România, distribuitor de produse farmaceutice pe baza de vitamine, minerale, suplimente alimentare, OTC, produse cosmetice și de îngrijirea orală, au atins un buget de 23,29 milioane de euro (rate card), potrivit monitorizărilor Biroului Român pentru Audit Transmedia (BRAT).
Zdrovit este de departe cel mai activ advertiser pe radio, având în portofoliu, printre altele, brandurile ColonProtect, Supramax Articulații, Vedixin, Anticârcel, Transpiblock, Apuretin și Lacalut.
Se observă bugetele importante investite de magazinele Altex, Media Galaxy și eMAG. De asemenea, investiții majore aparține rețelelor de retail Carrefour, Lidl și Metro Cash&Carry.
Cele mai mare investitor de pe piața telecomunicațiilor este Orange, cu un volum brut de 3,71 milioane de euro (rate card).
Bugetele au fost calculate pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card), fără să fie eliminate discounturile și gratuitățile.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
- 1.ZDROVIT- 23,297,637 euro
- ALTEX- 10,487,501 euro
- 3.MEDIA GALAXY-6,025,584 euro
- eMAG-5,710,800 euro
- 5.FITERMAN PHARMA-5,686,188 euro
- 6.CARREFOUR-5,188,398 euro
- LIDL-4,407,234 euro
- METRO CASH&CARRY-3,922,193 euro
- ORANGE-3,718,932 euro
- CASA RUSU-3,335,451 euro
- SELGROS CASH&CARRY-3,275,716 euro
- MEGA IMAGE-2,756,487 euro
- FLANCO-2,696,529 euro
- RCS&RDS-2,172,611 euro
- RAIFFEISEN BANK-2,056,106 euro
- TELEKOM-2,013,810 euro
- VODAFONE-1,983,814 euro
- EMAGIC-1,791,006 euro
- GLAXOSMITHKLINE-1,760,537 euro
- IKEA ROMANIA-1,748,794 euro
- DEDEMAN-1,632,587 euro