Lista celor mai nesuferite corporaţii americane nu s-a schimbat prea mult faţă de cea din luna iunie, pentru că este vorba despre companii cu legături puternice în industriile de bunuri durabile. Topul este realizat pe baza Indicelui de Satisfacţie a Consumatorilor Americani.
10. UnitedHealth
Indicele de satisfacţie: 65/100
În 2007, UnitedHealth a plătit 12 milioane de dolari către 37 de state pentru proasta gestionare a cererilor venite din partea clienţilor şi pentru practici administrative neconforme. Comisia Naţională de Asigurări a cerut ca firma de asigurări de sănătate să fie monitorizată pe tot parcursul anului 2010.
9. Facebook
Indicele de satisfacţie: 64/100
Cele mai dese plângeri privesc politicile de protecţie a informaţiilor personale. Un alt motiv de nemulţumire este creat de schimbările constante de interfaţă.
8. American Airlines
Indicele de satisfacţie: 63/100
Majoritatea acuzaţiilor vizează taxele de bagaje, ca în cazul celor mai multe companii aeriene. Poziţia American Airlines a rămas neschimbată faţă de anul trecut.
7. United Airlines
Indicele de satisfacţie: 61/100
Ca şi în cazul companiei precedente, plângerile sunt legate de întârzierea zborurilor şi de taxele de bagaje. Recent, o problemă tehnică a cauzat anularea a 31 de zboruri şi întârzierea altor 105. Pentru bagajele peste limita admisă pasagerii pot plăti între 100 şi 200 dolari pe bagaj.
6. US Airways
Indicele de satisfacţie: 61/100
În iunie 2011, compania aeriană a fost amendată cu 45.000 de dolari pentru că nu a inclus taxele stipulate de legislaţie pe aceeaşi pagină în care se făcea publicitate la tarifele practicare de US Airways.
5. Charter Communications
Indicele de satisfacţie: 59/100
Cele mai dese plângeri sunt legate de practicile improprii de facturare şi de relaţii cu publicul defectuoase. În 2009, compania şi-a cerut insolvenţa şi a fost forţată să taie din costuri şi să îşi reducă din dimensiuni.
4. Comcast
Indicele de satisfacţie: 59/100
Plângerile vizează cu precădere pierderea anumitor canale TV în cazul clienţilor care nu au trecut la televizoare digitale, timpul de aşteptare crescut pentru tehnicieni şi o comunicare defectuoasă cu consumatorii.
3. Time Warnes Cable
Indicele de satisfacţie: 59/100
Printre erorile companiei se regăsesc creşteri repetate ale preţurilor (într-un ritm mai accelerat ca inflaţia) şi servicii de proastă calitate. Recent firma de cablu a difuzat filme porno pe un canal dedicat copiilor.
2. Delta
Indicele de satisfacţie: 56/100
Compania aeriană a colectat anul trecut 952 milioane de dolari din taxarea bagajelor pasagerilor, aproape dublu faţă de orice alt competitor. De la achiziţia companiei Northwest, în 2008, indicele de satisfacţie al Delta a scăzut.
1. Pepco
Indicele de satisfacţie: 54/100
Potomac Electric are printre cele mai proaste scoruri în diferite studii referitoare la energie, potrivit Washington Post. Clienţii medii ai Pepco au avut cu 70% mai multe pene de curent decât ai oricărei alte companii mari de utilităţi din America, iar lumina a stat stinsă de două ori mai mult timp.
SURSA: Business Insider