Competitia dintre judete a devenit o realitate, iar infrastructura este unul dintre domeniile care conteaza cel mai mult. Desi autostrazile nu au fost planificate si construite pentru a satisface doar nevoile locale, economia judetelor care au autostrazi pe rutele importante, beneficiaza de un impuls fantastic.
In prezent, topul judetelor este condus detasat de Calarasi, a carui teritoriu este traversat de la vest la est de autostrada Soarelui A2. Judetul Constanta se afla pe locul doi, cu un total de 76,77 km, dintre care 55 km parte a autostrazii Soarelui si 21,77 km centura ocolitoare a municipiului, așa cum se poate observa și din imaginea de mai jos.
Pe locul trei in top a aparut Timisul, dupa deschiderea a doua noi segmente la sfarsitul anului 2013. Este vorba de 27,9 km de autostrada intre Ortisoara si Izvin, 27,620 km intre Sanovita si Traian Vuia, precum si 10,518 km ai drumului de legatura cu Lugojul, care fac parte din autostrada A6, conform datelor analizate și publicate de Opinia Timișoarei.
Daca luam in calcul si numarul de kilometri de autostrada aflati efectiv in constructie in 2014, lucrurile se schimba radical. Timisul este de departe cel mai activ din acest punct de vedere, cu 55 km noi de autostrada in lucru ce vor completa puzzle-ul A1 in zona de vest, legand Timisoara printr-o autostrada continua pana la Lugoj si Deva. Ramane de vazut in ce masura constructorii si autoritatile vor respecta termenele asumate, insa aceste santiere odata deschise au sanse mult mai mari de a da rezultate decat proiectele futuriste din birourile ministerelor.
Mai multe detalii pe opiniatimisoarei.ro