Stim cu totii cat de afectati sunt americanii in aceasta perioada de criza economica. Stim, de exemplu, ca nu-si mai cumpara masini asa cum faceau odinioara, fapt ce a atras dupa sine, scaderea drastica a vanzarilor producatorilor auto.
Jurnalistii revistei americane Forbes s-au intrebat in consecinta, ce anume cumpara americanii chiar si pe timpul crizei economice.
1. Smartphone-uri. De la iPhone la Blackberry Bold, popularitatea ultimelor aparitii din lumea telefoanelor mobile continua sa creasca. Din noiembrie 2007 pana in noiembrie 2008, numar de smartphone-uri vandute in SUA a crescut de la 13 milioane la 24 de milioane. Aceasta se traduce printr-o crestere a vanzarilor de 53%, de la 2,7 miliarde de dolari la 4,1 miliarde in aceeasi perioada.
2. Jocuri video si console. Ramanem tot in sfera tehnologiei. Consumatorul american este un mare fan al jocurilor video, chiar si in timpul crizei economice. Cele mai bine vandute jocuri, „Madden NFL ’09” si „Wii Fit”, au fost cumparate in 5 milioane de exemplare intr-un singur trimestru al anului trecut.
3. Americanii nu uita sa aiba grija de aspectul fizic. Astfel, conform revistei Forbes, abonamentele la salile de gimnastica vor inregistra o crestere de 4% in acest an.
4. De asemenea, produsele pentru igiena si ingrijirea personala au inregistrat cresteri consistente ale vanzarilor in Statele Unite si se asteapta ca si in anul 2009, vanzarile acestor produse sa mearga bine.
5. Seturi de constructii de jucarie. Sa fie o simpla coincidenta sau o consecinta a crizei imobiliare? Seturile de jucarii precum cele facute de Lego sunt la mare cautare in Statele Unite. Vanzarile acestora au crescut in 2008 cu 30% fata de 2007.
6. Produse pentru intretinerea masinii. Intr-o perioada in care vanzarile de masini noi scad dramatic, americanii incearca pe cat posibil sa le intretina pe cele pe care le au deja. In consecinta, produsele pentru intretinerea automobilelor se vand din ce in ce mai mult.
7. Incaltaminte casual. In timp ce producatorii de incaltaminte sport dau numai vesti proaste, magazinele care comercializeaza incaltaminte casual inregistreaza vanzari consistente, conform revistei americane.
8. Un loc foarte frecventat chiar si pe perioada crizei ramane restaurantul. Conform estimarilor facute de specialisti, americanii vor cheltui in 2009 nu mai putin de 566 de miliarde de dolari in restaurante si fast-food-uri.
9. Bilete la film. Anul acesta sunt asteptate sa apara o serie de filme care se vor bucura, conform analistilor din industria cinematografica, de succese uriase. Americanii raman mari devoratori de produse cinematografice, motiv pentru care se asteapta ca incasarile din bilete sa creasca simtitor in acest an.
10. Revenim in industria IT&C. Vanzarile din trimestrul al treilea al lui 2008 a netbook-urilor au crescut cu 160% fata de perioada similara a anului precedent. La un pret mediu de 300 de dolari, un mini-laptop este ideal pentru aceia care vor sa navgheze pe internet, insa devine inutil pentru aplicatii care necesita o memorie mai mare.
In afara de produsele ale caror vanzari vor creste tocmai datorita crizei, cum ar fi cele pentru intretinerea masinii, exista si produse ale caror cresteri aparent nu se explica.
Astfel, specialistii arata ca americanii achizitioneaza produse de ingrijire a sanatatii din cauza lipsei unei asigurari medicale si din cauza sistemului public de sanatate care prezinta disfunctionalitati.
Sursa: Forbes