Cei de la Business Insider au realizat un clasament al reclamelor care au fost interzise sau oprite de la difuzare pentru conformare la normele europene. Unele din acestea "creaţii artistice" au fost interzise pentru că aveau tentă rasială sau erau "prea îndrăzneţe" din punct de vedere sexual.
În luna ianuarie a acestui an, o reclamă la Dacia a fost interzisă în Marea Britanie, chiar dacă Dacia Duster nu urmează să fie lansat decât anul viitor pe această piaţă. Personajele din reclamă folosesc un limbaj şi un comportament care se aseamăna cu cel al ţiganilor.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/kEt0fV4Foeg" frameborder="0" height="345" width="560"></iframe>
Nici producătorul de mobilă IKEA nu a primit undă verde pentru difuzarea unei reclame în 2009. Imaginile arată o femeie care în câteva clipe îşi schimbă complet locuinţa, dar uită să-şi ascundă partenerul de sex atunci când bărbatul şi cei trei copii ajung acasă. Chiar dacă reuşeşte să arate ca o gospodină, bona îşi uită pe cap "urechiuşele" de iepuraş Playboy.
Iar sloganul de la sfârşit sună de genul "Un divorţ, mai bine pentru toată lumea", ceea ce a fost considerat prea aspru, astfel că reclama a fost oprită de la difuzare.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/isjrGmFapS4" frameborder="0" height="345" width="420"></iframe>
Vă mai amintiţi reclama în care un băieţel devine furios într-un supermarket şi face un imens scandal atunci când tatăl lui nu îi dă voie să pună în coşul de cumpărături o pungă mare cu dulciuri? Da, este vorba de reclama la prezervative.
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/nojWJ6-XmeQ" frameborder="0" height="345" width="560"></iframe>