Ca si in anii trecuti, autorii clasamentelor au rezervat o sectiune pentru mass-media. Dar de aceasta data, clasamentele au fost intocmite nu pe baza cifrelor de afaceri si a profitului brut, ca in anii precedenti, ci au fost luati in calcul urmatorii indicatorii: rata profitului, efortul de dezvoltare (milioane lei/angajat) si productivitatea. Cei trei indicatori au contribuit la calcularea unui punctaj. Poate ca valoarea acestuia conteaza mai putin, nu spune mare lucru, important fiind numele companiilor care au intrat in „primii zece” din Bucuresti.
La sectiunea „intreprinderi foarte mari”, doar o singura companie, Mercury Promotions, a reusit sa fie nominalizata, cu o productivitate de 67 milioane lei pe angajat. Topul „firmelor mari” al anului 2000 numara doar trei actori. In 1999, in aceasta sectiune figurau sase firme. Doar doua au reusit sa intre si in clasamentul pe anul 2000: BV McCann-Erickson si Antena 1, singura televiziune cu profit. De fapt, lupta, daca ar fi sa exageram, pentru prima pozitie s-a dat intre agentiile de publicitate Graffiti/BBDO si McCann-Erickson. Diferenta de punctaj in favoarea primei agentii a fost de doar 8,74 de puncte. Aceasta diferenta a decis-o numarul de angajati cu carte de munca ai fiecarei agentii. La efortul de dezvoltare, McCann a stat mai bine, 26,64 milioane lei pe angajat, fata de Graffiti/BBDO, cu 0,76 milioane lei pe angajat. In schimb, Graffiti a inregistrat o productivitate mai mare de 4.878 milioane lei pe angajat. Orice s-ar spune, si in acest top Graffiti/BBDO confirma ca afacerile din 2000 i-au fost favorabile. McCann, ocupand locul doi, se poate multumi cu faptul ca in ultimii cinci ani nu a lipsit din „primii trei fruntasi” ai acestor topuri. Absenteaza din acest clasament, spre deosebire de cel din anul 1999, MindShare, agentia de media a grupului de comunicare Ogilvy. La fel, in topul „intreprinderilor mijlocii” lipseste agentia de publicitate Ogilvy&Mather, care in clasamentul din 1999 a ocupat primul loc. Absenta celor doua agentii din clasamentele 2000 este pusa pe seama faptului ca n-au inregistrat profit. Cele doua companii au preferat politica de investitii celei de profit.
In topul 2000 al „intreprinderilor mijlocii”, sectiunea mass-media, se afla nu mai putin de sase agentii de publicitate si doar doi reprezentanti cu adevarat ai mass-media, Radio Contact si Cablevision of Romania. Batalia pentru primul loc s-a dat intre agentiile de publicitate Grey Bucuresti (cu o productivitate pe angajat de 2.273 milioane de lei pe angajat) si Leo Burnett&Target (2.235 milioane de lei pe angajat). Liderul acestui clasament, Grey Bucuresti, nu a intrat in Topul 1999 al CCIRB, iar Leo Burnett s-a aflat atunci pe locul cinci. Demn de remarcat este aparitia constanta in aceste topuri din ultimii ani a Radio Contact.
Si clasamentul pentru sectiunea „intreprinderi mici” este dominat de agentiile de publicitate. Dar intalnim aici firma Sagitarius Communications, compania lui Valeriu Lazarov, care produce emisiunile de televiziune „Din dragoste” si „Academia vedetelor” (Antena 1).
Topul 2000 al CCIRB nu prezinta mari revelatii fata de anii precedenti: agentiile de publicitate domina clasamentele, doar actorii se mai schimba de la an la an.
Topurile sunt bune de pus in rama
15 noiembrie 2001, 12:00
Ultima modificare în 15 noiembrie 2001, 14:00
Ca si in anii trecuti, autorii clasamentelor au rezervat o sectiune pentru mass-media. Dar de aceasta data, clasamentele au fost intocmite nu pe baza cifrelor de afaceri si a profitului brut, ca in anii precedenti, ci au fost luati in calcul urmatorii indicatorii: rata profitului, efortul de dezvoltare (milioane lei/angajat) si productivitatea. Cei trei indicatori au contribuit la calcularea unui punctaj. Poate ca valoarea acestuia conteaza mai putin, nu spune mare lucru, important fiind numele
Etichete: angajat,
arhiva,
milion
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook