BMW i3 este primul automobil premium din lume conceput din start pentru a fi propulsat de un sistem electric.
Prin BMW i, BMW Group redefineşte conceptul de automobil. Tehnologiile prezentate prin BMW i sunt unul din pilonii de dezvoltare ai mărcii. Materiale precum fibra de carbon sunt preluate acum pe alte modele ale mărcii, în timp ce sistemele de propulsie eDrive vor fi baza noilor modele plug-in hybrid ale mărcii, cu BMW X5 anunţat pentru 2015. Lista de inovaţii pe care le propune noul model include, alături de tehnologii noi de fabricaţie (cu un consum mai mic cu 50% de energie şi 75% de curent), soluţii constructive de avangardă (BMW i vin cu o serie de premiere mondiale absolute precum utilizarea CFRP la scară industrială sau alte materiale precum Kenaf sau Gorilla Glass), noi sisteme de conectare precum navigaţia intermodală cu soluţii care includ mijloace de transport în comun sau conectarea cu smart watches precum Samsung Galaxy Gear.
BMW i3 are avantajul costurilor deosebit de reduse de utilizare, estimate la aproximativ 60% din nivelul unui BMW 320d în Germania, chiar dacă acesta din urmă se remarcă prin cifre de consum deosebit de reduse. Evaluarea este făcută pe baza prețurilor din Germania pentru energie și combustibil, precum și la nivelul subvențiilor acordate de statul german pentru automobilele electrice. În acelaşi timp, Inspectoratul Tehnic TÜV SÜD a atestată că BMW i3 are un potenţial de a emite gaze de seră mai mic cu aproximativ 30-50% faţă de automobilele convenţionale comparabile pe parcursul întregului ciclu de viaţă.
Electromotorul care echipează BMW i3 generează o putere maximă de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Puterea instantanee este transferată către puntea spate prin intermediul unei transmisii cu un singur raport. Motorul este alimentat cu energie de la celulele litiu-ion de stocare integrate în secţiunea de sub podeaua maşinii. Centrul de greutate al i3, dispus foarte jos – rezultatul unei plasări joase şi centrale a bateriilor -, şi distribuţia echilibrată a maselor au o contribuţie suplimentară la manevrabilitatea agilă a automobilului. Acumulatorul oferă maşinii o autonomie cotidiană cuprinsă între 130 şi 160 de kilometri atunci când este încărcat complet de la o sursă casnică de curent electric, un panou BMW i sau o staţie publică de alimentare.
Acumulatorul litiu-ion permite BMW i3 să obţină o autonomie de 130-160 km în condiţii de condus cotidian. Aceasta poate creşte cu aproximativ 20 de kilometri în modul ECO PRO şi încă o dată cu aceeaşi distanţă în modul ECO PRO+. Dacă se doreşte, BMW i3 este disponibil şi cu un motor cu ardere internă pentru extindere a autonomiei. Acesta menţine încărcarea acumulatorului litiu-ion la un nivel constant atunci când maşina se află în mişcare. Acest rol este îndeplinit de un motor pe benzină, cu doi cilindri de 650 cmc, care dezvoltă 25 kW/34 CP şi care este montat în imediata vecinătate a electromotorului, deasupra punţii spate. Acest motor extinde autonomia maximă a automobilului la aproximativ 300 km.
Siguranţă optimă: protecţie în orice situaţie
Arhitectura LifeDrive – divizată orizontal -, care constă în două module independente separate, este similară designului "caroserie pe cadru". În timp ce modulul Drive din aluminiu – şasiul – furnizează fundaţia robustă a automobilului şi încorporează acumulatorul, sistemul de propulsie şi funcţiile structurale şi de siguranţă de bază, modulul Life constă în principal din celula pasagerilor, produsă din CFRP, foarte rezistenţă şi deosebit de uşoară.
Celula pasagerilor – foarte rezistentă -, în combinaţie cu distribuţia şi absorbţia inteligentă a forţelor de impact, furnizează standarde optime de protecţie a pasagerilor. Chiar şi la un impact frontal la o viteză de 64 km/h (viteza de testare EuroNCAP), materialul foarte rigid al celulei pasagerilor permite ca celula de siguranță a ocupanţilor să nu fie afectată, în timp ce structurile de aluminiu pentru protecţie în caz de accident – dispuse în faţa şi în spatele modulului Drive – furnizează protecţie suplimentară. În consecinţă, deformarea caroseriei la impact este mai mică decât a unei caroserii din oţel de aceleaşi dimensiuni. La impactul cu un stâlp sau din lateral, caroseria CFRP demonstrează calităţi excepţionale de absorbţie a energiei. În ciuda forţelor mari de impact şi a faptului că acestea sunt concentrate în suprafeţe relativ mici, materialul suferă doar deformări minore. Aceste calităţi remarcabile oferă o protecţie optimă nu doar pentru pasageri, ci şi acumulatorului. La testul de impact lateral, stâlpul nu a intrat până la baterie.
Încărcarea automobilului de două-trei ori pe săptămână – acesta a fost obiectivul care s-a urmărit la determinarea autonomiei BMW i3 în funcţie de necesităţile de energiei ale clienţilor. Studiile realizate în cadrul "project i" – a implicat peste 1.000 de participanţi şi este realizat pe parcursul a aproximativ 20 de milioane km – au arătat că distanţa zilnică medie parcursă a fost de 45 km. Clienţii îşi pot încărca maşinile prin intermediul unui wallbox/panou furnizat de BMW sau de la o sursă casnică de curent. BMW i oferă o gamă vastă de produse şi servicii în cadrul pachetului 360° ELECTRIC conceput să îndeplinească toate nevoile personale ale clienţilor cu privire la furnizarea energiei şi planificarea călătoriei. Spectrul de servicii cuprinde de la instalarea panoului BMW i în garajul clientului şi oferte de furnizare de energie regenerabilă până la carduri de încărcare pentru acces facil la infrastructura publică de realimentare şi servicii suplimentare de asistare de la BMW ConnectedDrive. În cazul în care conceptul BMW i3 nu reuşeşte să îndeplinească nevoile de mobilitate într-o situaţie anume, 360° ELECTRIC furnizează soluţii flexibile de mobilitate, inclusiv automobile alternative din gama BMW şi serviciul DriveNow.