TotalSoft, unul dintre principalii producători locali de software, anunță, pentru sfârşitul trimestrului al III-lea al anului în curs, o cifră de afaceri de 18,4 mil. de euro. Veniturile obţinute de companie provin în proporţie de 76% din vânzările realizate pe piaţa românească, restul de 24% rezultând din export.
Ca și în anul precedent, cel mai mare aport l-a avut sistemul informatic integrat Charisma ERP, sistem care a generat venituri de 13,6 mil. euro, adică 74% din cifra totală de afaceri a companiei.
Celor patru filiale deschise în 2010 – în Bulgaria, Grecia, Serbia și Qatar-, li se vor adăuga anul acesta prima subsidiară într-o piaţă occidentală, Austria. Cu o investiţie de circa 300.000 de euro, compania estimează un break-even până la sfârşitul primului an de operaţiuni. Planurile de dezvoltare internaţională presupun și construcția unui canal de parteneri de implementare pentru produsul Charisma, prin care TotalSoft intenționează să atace, din 2013, piețele Europei Centrale și de Est, dar și crearea unui portofoliu de conturi cheie (companii precum Raiffeisen Leasing, Deutsche Leasing, ISTA, SATORP sau NBG Leasing, care să aleagă Charisma ca soluție standard pentru toate țările în care au operațiuni)
Pentru 2012, strategia TotalSoft prevede schimbări la nivel de adresare a pieței, prin focalizarea soluţiilor şi serviciilor pe patru verticale cheie (retail/distribuție, leasing, construcții și medical), prin orientarea forţei de vânzări spre conturi medii și mari, precum și prin lansarea unei oferte speciale de servicii în regim SaaS/Cloud pentru segmentul IMM-urilor.
TotalSoft preconizează că va încheia acest an cu o cifră de afaceri consolidată de peste 25 mil. euro, în creştere cu aproape 15% faţă de 2010, și un EBIDTA consolidat la 4, 2 mil. euro. În următorii trei ani, TotalSoft are ca obiectiv depăşirea pragului de 50 mil. euro cu o rată de profitabilitate de 20%, deci obţinerea unui EBIDTA de minim 10 mil. euro.