chiar daca, teoretic, se evidentiaza in conturi separate. „Un contribuabil caruia statul trebuie sa-i ramburseze TVA, spre exemplu, va putea sa compenseze sumele respective nu doar cu obligatii la bugetul de stat, ci si cu sume datorate in contul contributiilor sociale”, spune secretarul de stat in Ministerul Finantelor, Gheorghe Gherghina. Cu alte cuvinte, bugetul de stat isi va plati datoria fata de un contribuabil cu sumele care ar fi trebuit sa intre, spre exemplu, in contul asigurarilor sociale de sanatate sau fondului de somaj. Aceste doua domenii au, de altfel, cele mai mari sanse de a fi afectate de miscarile de bani intre bugete. Obisnuite si pana acum cu bugete „excedentare”, astfel incat din banii necheltuiti sa poata fi acoperite gaurile sistemului falimentar de pensii, sanatatea si fondul de somaj risca sa isi adanceasca problemele de finantare o data cu mutarea colectarii la Finante. Lucrurile puteau sta chiar mai rau. Un plan la care in cele din urma s-a renuntat, introducerea unei taxe sociale unice in locul celor trei contributii sociale, ar fi sters orice separare intre banii sanatatii, cei ai fondului de somaj sau ai pensiilor, Finantele putand aduna totul intr-o oala pentru a imparti apoi fiecaruia fondurile dupa nevoi.