Toți cei cu buletin de identitate expirat sau pierdut trebuie să știe următorul lucru! Este vorba despre o procedură obligatorie, potrivit explicațiilor oferite de o angajată la Direcția Generala de Evidență a Persoanelor.
Sunt vizate persoanele care au un buletin de identitate expirat sau pierdut și nu pot să vină personal în România pentru a obține un altul. Acestea trebuie să știe că există proceduri care pot fi foarte utile în acest situații.
Sunt informații utile pentru toți cei cu un buletin de identitate expirat sau pierdut
Mai precis, acestea pot solicita și obține un nou act de identitate prin intermediul unui împuternicit. Este vorba despre o procură specială autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statul respectiv. Totodată, nu se mai percep taxe consulare pentru acest serviciu.
„În primul rând, trebuie să iei legătura cu ambasada sau consulatul României din țara ta de rezidență sau de ședere. Aceștia îți vor oferi informații specifice cu privire la procedurile și documentele necesare pentru obținerea unui nou buletin de identitate sau reînnoirea celui expirat.
În general, vei fi solicitat să completezi un formular de cerere specific și să furnizezi documente precum pașaportul românesc (dacă îl ai), certificatul de naștere, fotografii de identitate recente, dovada de rezidență sau de ședere în țara respectivă, și eventuale alte documente specifice cerute de ambasadă sau consulat.”, a explicat o angajată la Direcția Generala de Evidență a Persoanelor, conform DCNews.
Trebuie urmați mai multe pași
În schimb, trebuie urmați mai multe pași. În primul rând, trebuie să întocmiți o procură specială în care să specificați clar scopul pentru care aceasta este întocmită, și anume depunerea cererii pentru eliberarea actului de identitate și/sau ridicarea actului de identitate.
La rândul ei, procura trebuie să includă motivul solicitării actului de identitate, cum ar fi expirarea, schimbarea domiciliului, pierderea etc. Mai apoi, procura specială trebuie să fie autentificată la misiunea diplomatică sau la oficiul consular al României din statul respectiv. Acest lucru asigură validitatea documentului și îl pregătește pentru a fi folosit în procesul de obținere a actului de identitate.
În plus față de procura specială, veți avea nevoie de documente suplimentare. Este vorba despre certificatul sau certificatele de stare civilă și actul de proprietate, în funcție de cerințele specifice ale misiunii diplomatice sau oficiului consular.
Simultan, procura specială trebuie să aibă aplicată fotografia solicitantului și să fie certificată cu timbrul sec al misiunii diplomatice sau oficiului consular. Trebuie să fie atașată și o fotografie identică cu cea aplicată pe procură și ștampilată pe verso.