Această funcție avansată anunțată de ING este utilizată de peste 400.000 de clienți și se aplică atât tranzacțiilor la POS, cât și altor tipuri de operațiuni, cum ar fi autentificarea, transferurile bancare sau vizualizarea detaliilor cardului.

ING subliniază că funcția poate fi activată sau dezactivată oricând

Sistemul detectează abaterile față de locațiile obișnuite de utilizare a aplicației și informează imediat utilizatorul în cazul unei posibile tranzacții neautorizate. ING subliniază că funcția poate fi activată sau dezactivată oricând, însă aceasta funcționează doar dacă locația telefonului este pornită.

Geolocalizarea oferă un strat suplimentar de siguranță în procesarea plăților și în autorizarea operațiunilor în aplicația HomeBank. Cu toate acestea, în cazul în care permisiunea de locație este dezactivată, ING nu mai poate utiliza geolocalizarea, chiar dacă funcția pare activă în aplicație.

Potrivit băncii, măsura este un pas important pentru protejarea clienților împotriva fraudelor financiare și oferă un grad mai mare de control asupra operațiunilor bancare. ING încurajează utilizatorii să profite de această funcție pentru a beneficia de un nivel maxim de securitate în utilizarea serviciilor financiare digitale.

„Ce face aceasta functie si mai puternica este faptul ca functioneaza pentru toate tipurile de operatiuni, de la autentificare, la dezvaluirea detaliilor cardului sau transferuri”, a explicat  un reprezentant ING Romania.

plata online plata cu cardul fraudă online
SURSA FOTO: Dreamstime

Fraudele financiare sunt din ce în ce mai prezente, mai ales în mediul online

Anterior, ING Bank România a emis o avertizare pentru clienți, semnalând creșterea numărului de înșelătorii care promit câștiguri rapide, inclusiv în piața criptomonedelor. Aceste fraude sunt desfășurate prin diverse canale, cum ar fi rețelele sociale, e-mailuri, SMS-uri sau apeluri telefonice, și sunt asociate adesea cu branduri reale sau persoane publice pentru a câștiga credibilitate.

Banca avertizează că escrocheriile implică „experți” sau „reprezentanți ai unor firme cunoscute” care pretind că dețin autorizații legale și oferă oportunități de investiții cu profituri garantate. Victimele sunt atrase inițial cu sume mici pentru a testa reacția acestora, după care sunt solicitate alte plăți sub diverse pretexte, cum ar fi taxe de retragere sau comisioane pentru recuperarea câștigurilor.

Totodată, aceste scheme sunt deseori promovate agresiv pe rețelele sociale, iar victimele sunt invitate să completeze datele cardului sau ale aplicațiilor de internet banking pe site-uri false. ING subliniază că promovarea investițiilor prin call-center-uri este interzisă în România și considerată infracțiune.