Toți românii trebuie să facă asta în fiecare lună! Anunț uriaș de la ANRE

Sursa: Pixabay

Ce putem face în cazul în care primim facturi uriașe la energie pentru a nu ajunge în imposibilitate de plată? Iată câteva sfaturi de la vicepreședintele ANRE.

Vicepreședintele ANRE, Zoltan Nagy-Bege, a declarat că cel mai important lucru pentru consumator este solicitarea de informații de la furnizor.

Primul pas este să solicite informații, detalii de la furnizor. Dacă cineva are o neclaritate în privința conținutului facturii, trebuie să solicite clarificări de la furnizor, iar furnizorul are obligația să-i răspundă în maximum 15 zile. Și poate să solicite și suspendarea termenelor de plată în acest caz”, a spus Nagy-Bege.

După cele 15 zile de răspuns în care furnizorul e obligat să dea explicații și nu a primit, se poate adresa Autorității și vom analiza absolut toate situațiile – și avem destul de multe plângeri, din păcate, în cursul acestui an. Majoritatea sunt deja soluționate, am găsit problemele. Foarte multe cazuri se rezolvă prin sesizarea la furnizor. Pentru că și furnizorul își dă seama că cineva a comis o eroare.

Hai să fim serioși, în aceste cazuri când sunt valori aberant de mari, în majoritatea cazurilor vorba deroare. Dacă nu srezolvă după primul pas, simplică autoritatea și în foartmultcazuri chiar aplicăm amenzi pentru furnizori dacă au încălcat vreo reglementare”, a adăugat vicepreşedintele ANRE.

Au fost multe amenzi aplicate companiilor de când piața s-a liberalizat

Întrebat dacă sunt și companii carau profitat dmomentul liberalizării pieței pentru a-i „jecmăni” pclienți, oficialul ANRa răspuns: „Probabil că sunt. Au fost foartmultcontravenții, asta pot să confirm. Nu știu dacă s-au făcut cu rea intențisau din greșeală, dar au fost foartmultplângeri și am aplicat amenzi”, potrivit digi24.ro.

El a adăugat că multe dintre aceste sancțiuni au fost date pentru întârzireri la citirea contoarelor, care conform legii trebuie citite o dată la 6 luni pentru energie electrică și la 3 luni pentru gaze naturale. De asemenea, ANRE are un proiect care prevede compensarea consumatorilor cărora nu le sunt citite la timp contoarele.

Distribuitorul va fi obligat să plătească compensații de 100 lei dacă nu e respectat termenul

Bănuiesc că în cazul în carnu vor citi un milion dcontoarși au dplătit 100 dmilioandlei, deja o să-i costși o să fipreocupați”, a mai indicat Nagy-Bege.

„Dar fiecare consumator are dreptul de a citi contorul și de a transmite indexul contorului în fiecare lună. Pe factură trebuie să fie un număr de telefon dedicat pentru autocitire, un interval de timp care nu poate să fie mai scurt de 5 zile în care orice client poate să sune, să se identifice și să comunice indexul. Acest lucru se poate face și prin aplicațiile pe care pun la dispoziție majoritatea furnizorilor. Furnizorul este obligat să factureze pe această citire”, a adăugat Zoltan Nagy-Bege.