Faptul că youtuberii au început să facă bani serioși din activitatea în online nu mai este un lucru ieșit din comun. Acum, toată lumea vorbește despre faptul că dacă vrei să ai o astfel de ocupație numai pentru banii pe care i-ai putea câștiga, ai plecat din start cu o problemă.

Însă, dacă vrei să-ți faci un canal de YouTube sau un simplu blog, este important să știi, odată ce ai devenit mai popular, și cum poți câștiga câțiva bănuți.

Da, poți face niște bani buni din activitatea ta pe rețelele de socializare, însă doar în cazul în care construiești ceva. Aici vorbim despre noul job de „content creator” și de cum câștigă aceste persoane destui bani încât să supraviețuiască.

YouTube, spre exemplu, este o platformă digitală deținută de gigantul Google. Orice formă de venit pe care un creator de conținut o încasează pe platformă vine prin intermediul AdSense, scrie infofinanciar.ro.

Cum câștigi bani din Google?

Parteneriatul dintre tine (creatorul de conținut) și Google are la baza sa un concept de monetizare foarte simplu: revenue share. El face referire la modul în care este distribuit venitul generat în urma unor servicii prestate sau bunuri vândute ulterior.

O afacere care vinde parfumuri, spre exemplu, o să investească în reclame pe Google prin intermediul AdSense. În acel moment, în funcție de suma pe care o alegi, AdSense va genera reclame către categorii de persoane pe care tu, cel care deține compania, ți le-ai dori clienți. Astfel, reclama ta o să apară în funcție de interesele persoanelor care caută produse similare cu cele pe care tu, prin intermediul companiei tale, le oferi.

În momentul în care o persoană apasă pe o reclamă și face o achiziție, pagina de unde a fost generată primește ca răsplată o cotă parte din valoarea achiziției. Dacă ai, spre exemplu, un blog în care faci recenzii la telefoane și te urmărește un număr considerabil de oameni, retailerii din domeniu au un interes în a plasa reclame. Dacă din 1.000 de vizitatori la tine pe pagină, unul dintre ei apasă pe o reclamă și cumpără un telefon de 500 de dolari, CPM-ul tău va fi de 2 dolari.

Costul per mie sau CPM este un instrument folosit în digital marketing pentru a ilustra care este valoarea a 1.000 de impresii pentru o reclamă pe un site, blog sau canal de YouTube – este cât plătește un advertiser pentru a-și afișa campania.

O impresie reprezintă pur și simplu momentul în care vezi o reclamă în online, chiar și pentru o milisecundă atunci când navighezi pe newsfeed-ul de la Facebook. Numărul total de impresii este împărțit la valoarea achizițiilor făcute de vizitatorii tăi și rezultă CPM-ul pentru platforma ta de conținut.

Cum alegi unde să-ți desfășori activitatea?

În prezent, ceea ce primează este conținutul video, motiv pentru care poți pleca la drum cu o carieră de acest tip. Pe YouTube însă, potențialul tău venit este influențat și de politicile de conținut ale platformei, care te taxează pentru limbaj, ceea ce promovezi, subiectele abordate, drepturi de copyright, cât timp petrec oamenii la tine pe canal, cât timp se uită la reclame, etc.

Banii pe care advertiserii îi plătesc la YouTube se calculează astfel: venitul generat de campanie împărțit la numărul de impresii, înmulțite cu 1.000 (formula care îți determină CPM-ul). Într-un scenariu ideal, dacă ai câștigat 200 de dolari pentru 50.000 de vizualizări, asta înseamnă că primești 4 dolari per mia de vizualizări. La noi în țară, sumele nu sunt atât de mari, ajungând de la 10 cenți până la câțiva dolari în medie.

Dorian Popa, unul dintre cei mai mari youtuberi din România, declara la începutul anului într-un vlog că face de la 6-7.000 de dolari până la 15.000 de dolari pe lună din vizualizări.