Totul despre Învierea Domnului sau Sfintele Paști, cea mai mare sărbătoare ortodoxă. Este obligatoriu în această noapte

Sfântul Ioan Maximovici arată că oamenii trăiau la începutul lumii cu sutele de ani, dar şi lor le venea sfârşitul. Erau bărbaţi puternici, care-şi învingeau toţi duşmanii, care supuneau ţări şi popoare, dar niciunul dintre ei nu a reuşit să biruie moartea.

Erau alţii, care prin înţelepciunea lor, se ridicau deasupra tuturor, se îmbogăţeau de cunoştinţe, dar niciunul nu a reuşit să omoare moartea. Chiar şi drepţii, cu întristare, se coborau cu sufletele în iad, simţind că totul în viaţă e deşertăciune şi chin sufletesc, care se prelungeşte până la moarte.

„Hristos a înviat! Unde ţi-e, moarte, boldul? Unde ţi-e, iadule, biruinţa? Veniţi, oameni, să-i cântăm şi să ne închinăm lui Hristos, să slăvim învierea Lui din morţi!”, este cuvântul de Sfintele Paşti al Sfântului Ioan Maximovici.

Moartea este biruită

„S-a ridicat Hristos, primul dintre cei înviaţi. Nu pentru Sine a gustat moarte şi a înviat Hristos, Fiul Dumnezeului veşnic viu ci, ca să biruie moartea în El Însuşi, iar nouă, oamenilor, să ne deschidă porţile vieţii veşnice. El a primit moartea şi îngroparea şi, înviind din morţi, a devenit biruitorul morţii”, spune Sfântul Ioan Maximovici.

Cu Învierea Lui Hristos pentru omenire începe o nouă eră, pentru prima dată puterea lui Dumnezeu se arată învingătoare asupra morţii. Nimic din cele ale istoriei, nici moartea, nu poate rezista la acţiunea iubirii lui Dumnezeu în Fiul Său înviat.

Iisus Hristos este pentru creştini „Paştile nostru care S-a jertfit pentru noi”, aşa cum arată Sfântul Apostol Pavel (I Cor, 5,7).

Părintele Cleopa spune că Învierea Domnului este şi învierea noastră. Mai mult, este sfârşitul şi cununa Evangheliei lui Hristos, deoarece credința și nădejdea noastră ar fi fost zadarnice dacă Hristos n-ar fi murit şi înviat pentru noi.