Toyota Motor a stabilit un record de producție anuală

Dar cel mai mare producător de automobile din lume în funcţie de vânzări a avertizat că a continuat să vadă impactul de lungă durată al penuriei globale de cipuri, spunând că efectul său în viitor rămâne dificil de anticipat.

Toyota a declarat joi că a produs 9,13 milioane de vehicule în cele 12 luni încheiate la 31 martie, uşor peste obiectivul său, deşi acest obiectiv a fost redus de două ori faţă de un obiectiv iniţial pentru anul de aproximativ 9,7 milioane de vehicule, pe fondul perturbărilor industriei.

În anul 2022, producţia de vehicule a Toyota a fost de 8,57 milioane de vehicule.

Un alt record al companiei. Vânzările globale au crescut la 9,61 milioane de vehicule

Vânzările globale pentru cele 12 luni încheiate în martie au crescut la 9,61 milioane de vehicule, de la 9,51 milioane în anul precedent, stabilind un alt record anual pentru companie.

Compania nu a publicat noi obiective de vânzări sau de producţie pentru anul fiscal curent care a început în aprilie, transmite Reuters.

Toyota a spus că a vândut doar 17.473 de vehicule electrice cu baterie (EV) în întreaga lume, inclusiv cele ale mărcii sale de lux Lexus, în primele trei luni ale anului 2023. Aceasta, comparativ cu 24.466 de vehicule electrice cu baterie vândute de Toyota în întreaga lume pentru întregul an 2022.

Celebra companie Toyota Motor îşi propune să introducă pe piaţă 10 noi modele de vehicule electrice cu baterii până în anul 2026.

O unitate nouă care ţinteşte producţia anuală de 1,5 milioane de maşini va fi înființată până în 2026

Toyota va înfiinţa, de asemenea, o unitate nouă, specializată, care să se concentreze pe vehiculele electrice cu baterii şi ţinteşte producţia anuală de 1,5 milioane de maşini alimentate cu baterii până în anul 2026, a declarat Hiroki Nakajima, directorul de tehnologie al companiei.

Creşterea ar marca o creştere semnificativă faţă de nivelurile actuale de vehicule electrice ale Toyota.

Producătorul auto japonez, cel mai mare din lume în funcţie de vânzări, a respins criticile că a fost prea lent pentru a accepta vehiculele alimentate cu baterii.

Toyota susţine că o combinaţie de opţiuni – inclusiv hibrizi pe benzină-electric, are mai mult sens pentru baza sa globală de clienţi.