Congresul Statelor Unite va ancheta Toyota Motor Corp în legătură cu cea mai mare campanie de rechemare de automobile pentru remedierea unor defecţiuni de producţie efectuată vreodată de grup.

Toyota a suspendat vânzările şi producţia a opt modele de automobile în America de Nord în urma presiunilor exercitate de autorităţile americane pe probleme de siguranţă şi calitate.

Preşedintele comisiei pentu energie şi comerţ din Camera Reprezentanţilor, Henry Waxman, a declarat joi într-un comunicat că va organiza în februarie audieri pentru a ancheta „cât de repede şi eficient” a reacţionat Toyota la plângerile din partea clienţilor privind accelerarea neintenţionată şi „periculoasă” a autoturismelor

Toyota face rechemări şi în Europa şi China

Măsura neobişnuită a autorităţilor americane survine unui anunţ prin care Toyota a extins şi în China şi Europa procedura de rechemare pentru probleme la pedala de acceleraţie.

Grupul Toyota, cea mai mare companie japoneză, şi-a construit prestigiul pe standardele neobişnuit de stricte de siguranţă şi calitate.

Campania de rechemare ar putea afecta circa opt milioane de autovehicule, mai mult decât vânzările totale ale grupului din 2009, şi ar putea avea un impact devastator asupra imaginii Toyota.

În Tokyo, unele voci exprimă îngrijroare în legătură cu posibilele efecte ale problemelor de la Toyota asupra imaginii Japoniei şi asupra economiei nipone.

Dealerii Toyota din SUA ar putea pierde până la 2,5 mld. dolari

Dealerii Toyota din Statele Unite ar putea pierde până la 2,5 miliarde de dolari din veniturile lunare totale din cauza suspendării producţiei şi vânzărilor a opt modele produse de grupul japonez.

Fiecare dintre cei 1.234 de dealeri ai mărcii Toyota de pe piaţa americană ar putea pierde 1,75-2 milioane de dolari din veniturile lunare ca urmare a întreruperii vânzărilor de maşini noi sau second-hand care se încadrează în măsurile luate de grup, estimează preşedintele Asociaţiei Naţionale a Dealerilor de Automobiel din SUA, John McEleney.

„Nu am avut de-a face vreodată cu o situaţie similară, din partea niciunuia dintre producători”, a afirmat el.

Cota de piaţă ameninţată!

Ford, General Motors şi Hyundai au început deja campanii de discounturi pentru a atrage clienţi de la Toyota, iar analiştii susţin că consumatorii „caută” tot mai puţin marca Toyota.

Astfel, cota de piaţă a Toyota ar putea scădea în SUA la 14,7% până la sfârşitul lunii ianuarie, cel mai scăzut nivel din martie 2006.

Toyota a declanşat săptămâna trecută o campanie de rechemare pentru reparaţii care ar putea afecta până la opt milioane de autoturisme vândute în SUA, Europa şi China, mai mult decât totalul maşinilor, autoutilitarelor şi camioanelor livrate de grup în 2009. Situaţia a fost cauzată de probleme la pedalele de acceleraţie ale celor opt modele vizate, defecţiunea putând determina accelerarea nedorită a automobilelor.

SURSA: Mediafax