Producătorul auto japonez intenționa deja să lanseze maşini cu baterii în stare solidă avansate, care oferă beneficii în comparaţie cu bateriile pe bază de lichid, până în 2025.

Toyota, descoperire ce ar putea revoluționa piața vehiculelor electrice

Marți, pe data de 4 iulie, compania a transmis că a simplificat producţia de material folosit pentru a fabrica baterii, descriind  descoperirea ca fiind un salt înainte semnificativ, care ar putea reduce dramatic timpul de încărcare şi ar putea creşte autonomia de rulare.

”Atât pentru bateriile noastre lichide, cât şi pentru cele în stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situaţia în care bateriile actuale sunt prea mari, grele şi scumpe. În ceea ce priveşte potenţialul, vom urmări să reducem la jumătate toţi aceşti factori”, a spus Keiji Kaita, preşedintele centrului de cercetare şi dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului.

Potrivit lui David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, dacă afirmaţiile Toyota sunt fondate, acesta ar putea fi un moment de referinţă pentru viitorul maşinilor electrice.

”Adesea există progrese în stadiul de prototip, dar apoi extinderea este dificilă. Dacă este o descoperire reală, ar putea fi o schimbare de joc, Sfântul Graal al vehiculelor cu baterie”, a explicat acesta.

Bateriile în stare solidă sunt mai greu și mai scumpe de produs

Keiji Kaita a adăugat că Toyota a dezvoltat modalităţi de a face bateriile mai durabile şi crede că acum ar putea crea o baterie în stare solidă, cu o autonomie de 1.200 km, care se poate încărca în 10 minute sau mai puţin.

Compania apreciază că va putea produce baterii în stare solidă, pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027, relatează Financial Times, care a scris pentru prima dată despre pretinsa descoperire a producătorului auto japonez.

Pe scară largă, bateriile în stare solidă sunt considerate o schimbare majoră pentru vehiculele electrice, deoarece promit să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea şi să reducă riscul de incendiu asociat bateriilor cu litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid.

Acestea sunt însă, în mod obișnuit, mai greu și mai scump de realizat, ceea ce le limitează aplicația comercială. Totuși, Toyota crede că poate simplifica procesul de producție.