Cel mai mare producator auto din lume, Toyota, ar putea sa isi reduca estimarile de vanzari pe 2009 cu un milion de unitati, realizand programe pentru scaderea cheltuielilor, pentru a face fata crizei financiare globale.

 

Situatia economica dificila a fortat mai multi producatori auto sa isi revizuiasca tintele de vanzari pentru anul acesta cat si pentru anul viitor, recurgandu-se si la scaderea productiei.

 

Toyota a anuntat ca va face publice noile prognoze revizuite pentru anul 2009 pe 22 decembrie.  

 

„Credem ca noi reduceri de productie sunt inevitabile iar constructorii auto japonezi trebuie sa fie pregatiti pentru o scadere acuta a cererii”, a declarat Hokei Takahashi, analist al JPMorgan.

 

Conform informatiilor aparute in presa japoneza, Toyota ar putea anunta vanzari estimate de 8 – 8,7 milioane de unitati in 2007, fata de 9,37 milioane de unitati vandute in 2007 si sub previziunile intiale de 9,7 milioane de vehicule.

 

In primele zece luni din acest an, producatorul auto a vandut 7,74 milioane de masini, mai putin cu 0,9% fata de acceasi perioada din 2007.

 

La inceputul lunii noiembrie Toyota a anuntat reducerea estimarilor privind profitul operational in acest an fiscal cu 50%. Astfel, compania se asteapta acum la un profit operational in valoare de 600 miliarde de yeni (6,1 mld. dolari), fata de 1,6 triliarde de yeni cat erau asteptarile anterioare.

 

In prezent, compania este nevoita sa apeleze la inchideri temporare ale fabricilor sale, sa faca unele oncedieri si sa ofere pachete avantajoase cumparatorilor, pentru a putea „supravietui” in urma scaderii vanzarilor, in special pe piata din SUA.

 

Sursa: Washington Post