Maşini de familie sunt cu duiumul pe piaţă, dar niciuna nu este atât de silenţioasă şi prietenoasă cu mediul înconjurător precum Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota şi Lexus, divizia sa de lux, se află pe primul loc în ceea ce înseamnă fiabilitatea atât în Europa, cât şi în Statele Unite. În renumita publicaţie de peste Ocean „Consumer Reports“, modelele Toyota şi Lexus au fost desemnate drept cele mai fiabile autovehicule de pe piaţa americană. Pe bâtrânul continent, Toyota a obţinut prima poziţie în ceea ce priveşte fiabilitatea pe termen lung şi calitatea. Nu mai puţin de 19 modele Toyota ocupă poziții fruntașe (în primele 10 locuri)la cinci categorii de vârstă a autovehiculelor. Pe lângă fiabilitatea automobilelor, niponii de la Toyota sunt consideraţi şi pionieri ai tehnologiei hibride. Prius este una dintre cele mai populare maşini cu propulsie hibridă, însă gama de modele a japonezilor este mult mai largă. Grupul Toyota produce în Franţa modelul Yaris Hybrid, iar în Marea Britanie Auris Hybrid şi Auris Touring Sports Hybrid. Vânzările modelelor hibride Toyota au depăşit anul trecut pragul de 155.000 de vehicule în Europa, ceea ce reprezintă o creştere de 43% comparativ cu anul 2012.
Unul dintre modele hibrid care are succes în Europa, mai ales în Vest, este Auris Touring Sports Hybrid. Aceasta este versiunea estate a lui Auris hatchback, o maşină care se adresează în primul rând familiştilor. De ce spunem asta? Deoarece maşina are o autonomie de invidiat, este spaţioasă şi oferă un portbagaj de 530 de litri. Auris Touring Sports are un motor electric de 60 KW şi unul pe benzină de 1,8 litri. La apăsarea butonului start luminile din bord se aprind, dar timp de câteva secunde nu se aude nimic, deoarece motorul principal, electric este extrem de silenţios, iar cel convenţional nu porneşte decât atunci când este nevoie. Împreună, cele două motoare au 136 de cai-putere. În oraş, maşina se simte în largul ei, consumul estimat de producător fiind estimat la 3,7 litri. Noi am înregistrat un consum de 4,9 litri, în modul Eco. Şoferul are la dispoziţie trei moduri de condus: Eco, Electric şi Power. Modul electric, adică atunci când se utilizează numai energia motorului electric, poate fi folosit în condiţii de trafic redus, în special seara, şi atunci chiar te simţi într-o maşină care pluteşte. În modul Power, maşina este extrem de nervoasă, dar nu oferă prea multă putere şi de aceea e bine să fii precaut când faci o depăşire. La drum lung, maşina are un consum de sub 4 litri, iar pe autostradă în jurul a 6 litri.
În ceea ce priveşte ţinuta de drum, la viteze reduse, în special în oraş, maşina este foarte stabilă. La viteze mai mari, în afara oraşului, ruliul este prezent şi dă emoţii pasagerilor la fiecare curbă. Suspensia este extrem de bine echilibrată, de parcă japonezii au realizat-o special pentru drumurile din România. La interior, plasticul este folosit din abundenţă, însă scaunele sunt confortabile, spaţiile de depozitare suficiente, iar numărul de airbaguri impresionant. Japonezii au montat nu mai puţin de nouă airbaguri, de la cele frontale şi laterale, până la airbaguri-cortină şi pentru genunchii şoferului. Utile am găsit camera video pentru marşarier şi funcţia radioului CD & MP3 cu şase boxe, care permite redarea melodiilor din telefon sau tabletă prin bluetooth. În ceea ce priveşte concurenţa, Toyota Touring Sports Hybrid nu are niciun rival, fiind singurul hibrid din segmentul său.
Altfel, Skoda Octavia Estate, Volkswagen Golf Variant sau Ford Focus Wagon ar putea reprezenta opţiuni viabile la modelul niponilor.