Noua Toyota C-HR continuă să arate la fel de bine având liniile precum cele ale unui coupe ce creează un aspect îndrăzneț care iese în evidență. Farurile și stopurile sunt dotate cu tehnologie LED , iar luminile de zi (DRL) și semnalizările sunt combinate într-un proiector frontal care emite o singură linie elegantă deasupra fasciculului principal. În spate, noile lămpi combi sunt conectate printr-un spoiler negru lucios, creând un design uniform.
În concluzie, mașina arată bine, dar acum să vorbim și despre detaliile tehnice care reprezintă un factor foarte important în luarea deciziei de a-ți cumpăra o mașină.
Noua Toyota C-HR introduce sistemul de propulsie Hybrid Dynamic Force de 2.0 l care generează 184 CP. Modelul este disponibil și în varianta hibrid de 1.8 l care dezvlotă 122 CP, oferindu-le astfel clienților Toyota C-HR posibilitatea de a alege între două opțiuni hibride diferite.
Consumul declarat de producător este unul mic, mașina fiind capabilă să scoată un consum urban în condiții normale de doar 3,9 l la suta de kilometri. Adaptat la stilul meu de condus, care este mai dinamic, mașina a avut un consum urban de 6,5 l/100km și extraurban de 5,6 l/100km.
Îmbunătățirile aduse modelului precedent sunt modificarea servodirecției electrice care face volanul să pară un fulg comparativ cu cel al altor mașini. Producătorul auto s-a gândit și la sporirea comfortului în timpul deplasării, punând un nou design de suspensii care ajută mașina să se adapteze cu succes la drumurile din România.
Ambele motorizări dispun de un pachet NVH modernizat pentru a reduce și mai mult zgomotul din habitaclu.
Noua Toyota nu stă rău la interior, având un design minimalist care îți crează o experiență plăcută mai ales la drum lung. Mașina este echipată cu un nou sistem multimedia care îmbunătățește conectivitatea mașinii. Sistemul este asemănător cu cel oferit de toți ceilalți producători de mașini din această gamă.
Portbagajul nu este cel mai mare pe care l-ați văzut, având o capacitate de doar 377 l, fiind destul de mic pentru o mașină care se încadrează la gama de crossover, în timp ce rivalul care vine din partea celor de la Nissan(Qashqai) dispune de un volum al portbagajului de 430l.
Principalii rivali ai modelului C-HR
Honda HR-V. Honda a reînviat numele de HR-V în 2015 și a lansat un crossover exclusiv cu tracțiune față. Cu dimensiuni de 4294 x 1772 x 1605 mm, Honda este marginal mai scurtă, mai îngustă și mai înaltă. Portbagajul este o idee mai mare, având 431 litri. Ca și CH-R, rivalul nipon vine cu două variante de motorizare, unul pe benzină de 1.5 aspirat și 130 cai putere ce se poate cumpăra și cu transmisie automată și un diesel de 1.6 litri și 120 CP exclusiv manual. Dieselul are un preț de pornire puțin mai mare față de motorul pe benzină și un consum declarat de 4L/100 km.
Kia Niro. Producătorul coreean trebuie lăudat pentru curajul de a lansa un crossover exclusiv hibrid. Unitatea este aceeași regăsită și în noul Hyundai Ioniq, mai precis un 1.6 aspirat cu injecție directă de benzină cuplat la un motor electric ce împreună dezvoltă 141 CP și 265Nm. Kia promite un consum mediu identic cu cel al lui CH-R Hybrid, de 3.9L/100 km. Interesant este că Niro vine cuplat la o cutie automată cu dublu-ambreiaj în 6 trepte și nu îmi vine în minte alt hibrid cu o asemene cutie înafara de Ioniq. Cum stă Niro la capitolul dimensiuni? Cei 4355 x 1800 x 1535 mm îl fac aproape identic cu modelul de la Toyota, însă la capitolul portbagaj sta mai bine cu 421 litri.
Nissan Qashqai. Popularul model japonez poate părea mai mare decât CH-R la prima vedere, însă este aproape identic cu modelul Toyota și rivalii la capitolul dimensiuni. 4377 x 1806 x 1590 mm și un portbagaj de 430 litri pentru cei interesați. Patru motorizări sunt disponibile, două benzină (1.2 turbo 115 CP, 1.6 turbo 163 CP) și două diesel (1.5 dCi 110 CP și 1.6 dCi 130 CP). Qashqai Visia 1.2 DIG-T manual și afișează un consum mediu declarat de doar 3.8L/100 km.
Dacă ar trebui să-i dau o notă experienței pe care am avut-o cu Toyota CH-R, aș evalua-o undeva pe la 8,5 puncte din zece. În mare este o mașină plăcut de condus și s-ar potrivi perfect cu piesa „Happy” a lui Pharrell Williams.