Compania Toyota a inregistrat cel mai bun nivel de productivitate dintre sase companii de autovehicule care detin fabrici in America de Nord, reflecta un studiu al companiei Harbour Consulting privind productivitatea muncii, informeaza Reuters. Cele trei companii japoneze cu fabrici in Statele Unite, Toyota, Nissan si Honda, au obtinut primele trei pozitii in studiul Harbour Consulting. Angajatilor Toyota le-a luat 29,93 de ore sa construiasca componentele necesare unei masini si sa
Compania Toyota a inregistrat cel mai bun nivel de productivitate dintre sase companii de autovehicule care detin fabrici in America de Nord, reflecta un studiu al companiei Harbour Consulting privind productivitatea muncii, informeaza Reuters. Cele trei companii japoneze cu fabrici in Statele Unite, Toyota, Nissan si Honda, au obtinut primele trei pozitii in studiul Harbour Consulting.
Angajatilor Toyota le-a luat 29,93 de ore sa construiasca componentele necesare unei masini si sa o asambleze. Nissan, campioana anului precedent la productivitate, a obtinut pozitia a doua in studiul Harbour Consulting, angajatii sai reusind sa construiasca cate o masina la fiecare 29,97 ore. Honda a obtinut un timp de 31,63 de ore pentru un autovehicul.
Cei trei mari producatori americani, General Motors (GM), DaimlerChrysler si Ford, au obtinut ultimele trei pozitii, cu 32,36 ore, 32,9 respectiv 35,1 ore pentru a construit componetele unui autovehicul si pentru a le asambla.
Diferenta intre cea mai productiva si cea mai putin productiva companie de autovehicule a fost anul trecut de 5,17 ore, perioada cu peste 2 ore mai mica decat in 2005. Potrivit studiului, aceasta s-a redus deoarece productivitatea companiei Toyota a scazut in timp ce productivitatea celor trei producatori americani a crescut constant. GM si Ford au devenit mai productive dupa ce au eliminat mii de locuri de munca.
Studiul Harbour Consulting arata ca diferenta dintre Ford, GM si Chrysler si companiile japoneze s-ar putea reduce si mai mult in 2007 deoarece cei trei producatori din Detroit inca nu au cunoscut impactul complet al cresterii din 2006.
Sursa: Reuters 31 Mai 2007