Constructorul japonez Toyota intentioneaza sa-si reduca tinta de vanzari la 9,5 milioane de unitati pe plan global in acest an, cu 0,35 de milioane mai putin decat prognoza initiala de la inceputul anului, potrivit Motor Authority.
Principalul motiv care a determinat aceasta foarte posibila schimbare de prognoza este scaderea vanzarilor de camionete si SUV-uri in SUA. Totusi, scaderea vanzatilor de peste ocean este cauzata la randul sau de starea proasta a economiei globale si de cresterea preturilor la conbustibili.
Mai mult, aceste doua motive stau la baza reducerii vanzarilor si in Europa si Japonia, insa piata din SUA este cea mai puternic afectata.
Potrivit unui purtator de cuvant al Toyota, compania isi revizuieste tinta de vanzari, insa nu a dat detalii cu priovire la nivelul noilor asteptari, precizand ca aceste informatii vor fi facute publice la sfarsitul acestei luni.
Vicepresedintele executiv al Toyota, Tokuichi Uranishi a declarat luna trecuta in cadrul unei inruniri a actionarilor companiei ca atingerea nivelului de anul trecut al vanzarilor in SUA (2,62 milioane de unitati) va fi o sarcina deosebit de grea.
Pe de alta parte, pentru a intentioneaza sa compenseze pierderile cauzate de scaderea vanzarilor.