Problemele majore cauzate de cursul de schimb yen-euro au împins compania niponă către o decizie așteptată: mutarea unei părți din producția din Japonia către uzinele aflate mai aproape de piețele de desfacere. Având o prezență puternică pe piața auto europeană, japonezii se văd nevoiți să „copieze” modelul coreenilor de la Hyundai-KIA și să încerce asamblarea a cât mai multe unități pe bătrânul continent.
„Acest anunț vine ca urmare a planului nostru de a crește producția de mașini în Europa pentru piețele de aici”, a declarat Didier Leroy, președintele Toyota Motor Europe. „Hatchback-ul de segment C este un vehicul important pentru Toyota și concurează într-o zonă foarte competitivă a pieței europene, în timp ce variantele sedan sunt bine primite în zona estică a continentului”, a explicat oficialul companiei nipone motivul pentru care asamblarea modelului Auris va fi acordată exclusiv uzinei britanice din Burnaston, unde se produce și Avensis. În schimb, fabrica din Turcia va asambla, alături de modelul Verso, un nou sedan compact.
Implementarea întregului plan ar trebui să se desfășoare pe parcursul următorilor doi ani și va presupune angajarea a 1.500 de persoane la uzina din Marea Britanie și a încă 400 la cea din Turcia.
Toyota a comercializat în primele zece luni ale acestui an în Europa 439.235 de autoturisme, cu 10,6% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut, iar cota de piață a mărcii a scăzut de la 4,2% la 3,8%.