De asemenea, cel mai mare producător auto din lume va închide subsidiara sa din Australia şi va reduce operaţiunile de la centrul tehnic şi de dezvoltare. 'Am crezut că trebuie să continuăm producţia de vehicule în Australia, iar Toyota şi angajaţii companiei au depus toate eforturile. Totuşi, diverşi factori negativi, cum ar fi piaţa extrem de competitivă şi aprecierea dolarului australian, ne-au forţat să adoptăm o decizie dureroasă', a declarat preşedintele Toyota, Akio Toyoda.
Compania niponă fabrică vehicule în Australia din 1963.
Săptămâna trecută, şi Ford a anunţat că va renunţa la aproximativ 300 de locuri de muncă la fabrica sa din Australia şi va reduce producţia cu o treime, în iunie, deoarece se pregăteşte să oprească producţia de vehicule în această ţară până în 2016. Producţia zilnică va scădea la 80 – 90 de vehicule, de la 133 în prezent, a anunţat un purtător de cuvânt al companiei americane, Wes Sherwood.
Trei din cei patru producători auto prezenţi în Australia au anunţat din 2008 planuri de oprire a producţiei de vehicule, din cauza aprecierii dolarului australian, a scăderii vânzărilor şi a costurilor de producţie ridicate.
În mai 2013, Ford a anunţat stoparea producţiei în octombrie 2016, în timp ce Holden, o subsidiară a producătorului auto american General Motors (GM), a anunţat tot anul trecut, în decembrie, că va opri producţia de vehicule în Australia până la sfârşitul lui 2017 şi va renunţa la 2.900 de angajaţi. Vânzările modelului Falcon produs de Ford, cel mai bine vândut în Australia până în 1995, au scăzut cu două treimi în ultimii cinci ani. În 2013, s-au vândut 10.610 modele Falcon, de la 31.023 în 2009.
În ultimii cinci ani, dolarul australian s-a apreciat cu aproape 30% faţă de dolarul SUA, ceea ce a făcut ca maşinile importate în Australia să fie mai ieftine pentru consumatori. Conform estimărilor, aproape 85% din totalul maşinilor vândute pe piaţa australiană sunt importate.
În industria auto din Australia lucrează aproximativ 50.000 de persoane.
Săptămâna trecută, Ford România a anunţat că angajaţii de la Secţia Operaţiuni Vehicule unde se produce modelul B-MAX vor lucra, în această lună, numai patru zile pe săptămână din cauza cererii scăzute de maşini pe piaţa europeană. Uzina de la Craiova este unica locaţie Ford unde se produce modelul B-Max şi unde se asamblează, în prezent, câte un B-Max la fiecare 70 de secunde. Conform datelor oficiale, în 2013, Ford B-Max a înregistrat vânzări de peste 67.000 de unităţi în Europa.