Într-un comunicat emis la New York, Toyota a spus că este neclar care din fabricile nord-americane vor fi afectate şi cât timp ar putea dura suspendarea producţiei. De asemenea, nu s-a dat nici o indicaţie despre cât de mulţi angajaţi vor fi afectaţi.
Totuşi, compania a spus că impactul ar putea fi limitat deoarece majoritatea pieselor folisite la fabricile sale din America de Nord vin de la furnizori de acolo. Toyota spune că se primesc încă piese din Japonia, trimise înainte de cutremur.
Constructorii auto niponi au suspendat producţia în Japonia după 11 martie ca urmare a pagubelor suferite de fabricile furnizorilor şi a crizei de electricitate.
Toyota a suferit o scădere a producţiei cu 140.000 de vehicule din 14 martie încoace.
Constructorii auto japonezi se aşteaptă să-şi revină odată cu reluarea producţiei, dar analiştii din industrie spun că aceştia vor fi afectaţi în continuare de criza de electricitate şi starea proastă a drumurilor.
Deocamdată, aceştia fac eforturi să găsească furnizori alternativi pentru a înlocui piesele de la furnizorii afectaţi de cutremur.
La scurt timp, Toyota a anunţat că va relua curând producţia în Japonia pentru Prius şi alte doua modele hibrid, în timp ce rivalii de la Honda şi-au extins până în aprilie suspendarea producţiei după cutremurul şi tsunamiul devastatoare.
Repercusiuni ale cutremurului s-au răspândit şi asupra altor producători auto mondiali. General Motors a anunţat recent că suspendă producţia la câteva fabrici ale sale (din Buffalo – New York şi Shreveport – Louisiana) pe fondul crizei de piese din Japonia.
Acţiunile Toyota au scazut miercuri cu 1% pe bursa din New York, până la cotaţia de 82,14 dolari. La acest nivel, capitalizarea Toyota Motor Corp. este de 141,6 miliarde dolari.