Grupul nipon a precizat că, în perioada ianuarie-septembrie 2013, a vândut un număr de 7,41 milioane vehicule, în creştere cu doar 0,1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care creşterea puternică a livrărilor pe piaţa din SUA (prima sa piaţă) a compensat scăderea vânzărilor în China. Vânzările Toyota includ însă şi vânzările înregistrate de filialele Daihatsu şi Hino.
Anterior, grupul american General Motors a informat că în perioada ianuarie-septembrie 2013 a vândut 7,25 milioane vehicule, în creştere cu 4,6% în ritm anual, în timp ce vânzările grupului german Volkswagen au crescut cu 4,8%, până la 7,03 milioane unităţi. Cu toate aceste cifrele publicate de grupul german nu includ şi vânzările filialelor Scania şi MAN, care vând fiecare aproximativ 200.000 de vehicule industriale pe an.
GM a deţinut poziţia de cel mai mare constructor auto din lume timp de şapte decenii, fiind devansat de Toyota între 2008 şi 2010. În 2011, vânzările Toyota au fost afectate de catastrofele naturale din Japonia şi Thailanda, astfel că GM a urcat pe primul loc, însă anul trecut Toyota a revenit pe prima poziţie.
Pentru ansamblu exerciţiului financiar 2013, care se încheie în luna martie 2014, Toyota are drept obiectiv să vândă 9,96 milioane de vehicule, în creştere cu 2% comparativ cu exerciţiul 2012.
Sursa: Agerpres