Compania japoneză de automobile Toyota Motor urmează să facă o asociere cu compania chineză Tencent. În paralel, Nissan va colabora cu Baidu, de asemenea din China. Aceste parteneriate transfrontaliere subliniază importanța inteligenței artificiale pentru producătorii de mașini.

Anunțurile separate făcute joi de doi dintre cei mai mari producători auto din Japonia, la Salonul auto de la Beijing, au subliniat eforturile producătorilor japonezi de a se adapta la schimbările tehnologice masive care le-au afectat pozițiile anterioare de lider pe piața chineză.

Companiile auto japoneze marcau în trecut piața din China

Cu câțiva ani în urmă, companiile auto japoneze erau printre cele mai proeminente mărci străine din China. Recent, însă, acestea au fost surclasate de producătorii locali. În frunte se află BYD. Acestea au câștigat o cotă mai mare de piață cu vehicule electrice echipate cu software, destinate unei clientele mai tinere.

Atât Tencent, un gigant în industria jocurilor video și a rețelelor sociale, cât și Baidu, principalul motor de căutare din China, au fost în fruntea cursei pentru dezvoltarea inteligenței artificiale generative în țară.

Toyota
Toyota/SURSA FOTO: Dreamstime

Toyota va integra tehnologia furnizată de Tencent

Toyota, cel mai mare producător auto din lume în funcție de volum, va integra tehnologia furnizată de Tencent într-un vehicul de pasageri fabricat în China. El urmează să fie lansat pe piață în acest an, a declarat Yiming Xu de la Toyota, citat de CNBC. Acesta este director pentru brand și comunicări pentru China.

Companiile vor exploata punctele forte ale Tencent în domeniul big data, inteligenței artificiale și cloud computing, a explicat Xu.

Nissan și Baidu au semnat un memorandum de înțelegere

Nissan și Baidu au convenit asupra unui memorandum de înțelegere pentru a desfășura cercetări în domeniul inteligenței artificiale și al așa-numitelor „mașini inteligente”.

Nissan va utiliza inteligența artificială generativă dezvoltată de Baidu pe platforma sa pentru a evalua fezabilitatea dezvoltării ulterioare a tehnologiei. În plus, va integra produsele de inteligență artificială ale Baidu în vehiculele sale destinate pieței chineze.

Parteneriatele evidențiază cât de competitivă a devenit China pentru producătorii de automobile. pe listă se află inclusiv giganții globali precum Toyota.

Vânzările au înregistrat o scădere cu 1,7%

Producătorii auto străini se confruntă cu provocarea de a-și menține relevanța pe piața chineză, având în vedere presiunea tranziției către vehicule electrice, ascensiunea mărcilor autohtone și concurența puternică la nivelul prețurilor.

Toyota a evitat lovituri dure înregistrate de Honda Motor și Nissan. Cu toate acestea, vânzările sale în China au înregistrat o scădere cu 1,7%. S-a ajuns la 1,9 milioane de vehicule în 2023. Acest lucru a marcat al doilea an consecutiv de descreștere.

În plus, Toyota a prezentat două noi modele de vehicule electrice cu baterie pentru piața chineză. Ele au fost prezentate la expoziția de la Beijing.