Deşi vânzările constructorului auto japonez Toyota au scăzut cu 27% în primul trimestru al acestui an, la 1,767 milioane de autovehicule, acesta îşi păstrează poziţia de lider pe piaţa de profil, înaintea grupului german Volkswagen (VW), potrivit Mediafax.

VW a livrat în primele trei luni ale acestui an 1,4 milioane de unităţi, ceea ce reprezintă o scădere de 11%. Grupul german a anunţat că are o cotă de 11% din piaţa globală a autovehiculelor de pasageri.

Rezultatele din primul trimestru indică o diferenţă de 363.000 de vehicule între vânzările celor doi constructori auto, mai redusă decât volumul de 840.000 de unităţi din perioada ianuarie-martie 2008.

VW, proprietarul a nouă mărci, printre care Audi, Skoda şi Seat, intenţionează să devină, până în 2018, cel mai mare producător de automobile la nivel mondial.

Recesiunea profundă şi criza creditelor au generat o scădere semnificativă a cererii pe principalele pieţe ale grupului japonez. În SUA, vânzările auto au coborât cu 38% în perioada ianuarie-martie, iar în Japonia cu 24%.

VW beneficiază, însă, de implementarea unor programe de stimulare a vânzărilor auto în Germania, China şi Brazilia. Aceste pieţe au avut anul trecut o pondere de 44% în totalul vânzărilor grupului german.

Vânzările Toyota ar putea fi stimulate pe piaţa locală de un program de acordare de prime la casarea unei maşini uzate pentru achiziţia unei noi, elaborat după modelul celui german şi care va fi lansat în luna aprilie.

Sursa: MEDIAFAX