Toyota va rechema în service 12.500 de vehicule din România, care ar putea fi afectate de probleme apărute la pedala de acceleraţie.Potrivit companiei Toyota România, posesorii vehiculelor vizate de această măsură vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota. Proprietarii vor fi invitaţi să-şi facă programări în service, iar verificarea uniei maşini va dura aproximativ 30 de minute.Rechemare preventivă"Costurile vor fi suportate de către companie, rechemarea în service
Toyota va rechema în service 12.500 de vehicule din România, care ar putea fi afectate de probleme apărute la pedala de acceleraţie.
Potrivit companiei Toyota România, posesorii vehiculelor vizate de această măsură vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota. Proprietarii vor fi invitaţi să-şi facă programări în service, iar verificarea uniei maşini va dura aproximativ 30 de minute.
Rechemare preventivă
„Costurile vor fi suportate de către companie, rechemarea în service fiind o măsură preventivă cu scopul de verificare a tuturor vehiculelor indicate de către Producător (Toyota Motor Europe), chiar dacă posesorii acestor maşini nu au identificat nicio problemă la nivelul pedalei de acceleraţie sau dacă maşina nu prezintă problema respectivă”, a declarat directorul general Toyota România, George Kyriazis.
La modelele incluse în acţiunea de rechemare în service există posibilitatea ca pedala de acceleraţie să ramână blocată mecanic într-o poziţie parţial apasată sau să revină lent la poziţia normală. Acest comportament este cauzat de probabilitatea apariţiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleraţie.
Şapte unităţi Prius în România
În ceea ce priveşte acţiunea de rechemare în service anunţată la nivel internaţional pentru modelul Prius, Toyota România menţionează că, la nivel naţional, au fost comercializate 7 unităţi din actuala generaţie Prius, ce vor fi verificate în conformitate cu procedura stabilită la nivel internaţional.
Uzura progresivă, în combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare şi de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel încât, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi apasată mai greu, să revină mai încet la poziţia normală sau, în cel mai rău caz, să ramână parţial apăsată.
Procedura de remediere dezvoltată de inginerii Toyota include instalarea unei placuţe de oţel în ansamblul pedalei de acceleraţie, menită să creeze un spaţiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.