Toyota se va concentra pe lansarea de modele electrice pe baterie până în 2026

Toyota

SURSA FOTO: Dreamstime

Toyota a anunțat că se va concentra mai mult pe lansarea de automobile electrice pe baterii, după ce compania japoneză a fost criticată că a rămas în urmă pe această piață. Producătorul nipon spune că va lansa zece astfel de modele în următorii trei ani.

Vineri, producătorul auto japonez Toyota Motor Corp a dezvăluit planurile sale de a introduce pe piață zece noi modele electrice pe baterii până în 2026, intensificându-și eforturile într-un segment în care a rămas în urma altor producători.

Directorii Toyota au anunțat, de asemenea, că firma va înființa o nouă divizie specializată în următoarea generație de mașini electrice pe baterii, răspunzând astfel preocupărilor legate de poziția de codaș a Toyota în cursa cu rivali precum Tesla Inc.

Investitorii au criticat în mod constant Toyota pentru că nu a ținut pasul cu ritmul de dezvoltare a mașinilor electrice pe baterii, optând în schimb pentru modele hibride precum Prius.

Toyota va accelera activitatea în domeniu automobilelor electrice cu baterii

Vineri, noul director general numit, Koji Sato, a promis că va accelera activitatea Toyota în domeniul automobilelor electrice cu baterii, subliniind în același timp că modelele hibride vor continua să fie un aspect crucial al operațiunilor companiei.

Koji Sato a declarat că Toyota își va lărgi gama de modele în categoria semnificativă a vehiculelor electrice cu baterii în următorii ani și a subliniat că firma va adopta o „abordare practică” pentru a populariza mașinile electrificate, inclusiv modelele hibride, arată presa internațională.

În plus, Hiroki Nakajima, directorul de tehnologie, a dezvăluit că Toyota își propune să fabrice anual 1,5 milioane de mașini electrice cu baterii până în 2026.

Toyota a vândut peste 20.000 de mașini electrice cu baterii în cursul anului trecut

Datele S&P Global Mobility au arătat că Toyota a vândut 21.650 de mașini electrice cu baterii în 2022, reprezentând doar 0,3% din piață, semnificativ mai puțin decât cele 1,27 milioane de unități vândute de Tesla, liderul pieței, sau cele 810.600 de unități vândute de producătorul chinez BYD, care se află pe locul doi în lume.

Toyota, cel mai mare producător auto la nivel global în ceea ce privește volumul de vânzări, a răspuns criticilor privind întârzierea sa în adoptarea mașinilor electrice cu baterii susținând că o varietate de alternative, cum ar fi modelele hibride, este mai logică pentru baza sa de clienți din întreaga lume, scrie Reuters.