În București, au început două luni de restricții severe care au transformat totul într-un trafic într-un coșmar pentru șoferi. În ciuda acestor măsuri, nu există rute alternative semnificative pentru a evita aceste restricții.
Lucrările la metroul spre Aeroportul Otopeni au creat haos la intrarea în București. Devierile implementate pe șoseaua din zona Fântânii Miorița reprezintă cea mai mare problemă. Autoritățile estimează că traficul va fi restricționat pentru două luni.
Cu toate acestea, experiențele anterioare indică posibilitatea unei prelungiri a termenului.
Trafic de coșmar din zona Fântânii Miorița
Traficul din zona Fântânii Miorița, deja aglomerat, a devenit acum un coșmar pentru șoferi. Acest lucru se petrece din cauza reconfigurării traficului pe DN1 – Șoseaua București-Ploiești. Măsura e necesară pentru pregătirea șantierului viitoarei stații de metrou Gara Băneasa, parte din Magistrala M6.
Restricțiile au fost impuse în zona Gării Băneasa – Fântâna Miorița începând cu 29 iunie. Problemele au escaladat după weekend.
Alternativă pentru șoferi
Pentru a evita ieșirea din București prin zona Fântânii Miorița, există o alternativă de luat în calcul. Acesta ar putea fi ruta Barbu Văcărescu – Bulevardul Aerogării. Totuși, și aici lucrările la linia 5 de tramvai complică traficul de mai multe luni.
Lucrările la metrou blochează traficul la intrarea în București. Brigada Rutieră îndeamnă conducătorii auto să circule cu prudență, să mențină o distanță suficientă pentru a putea frâna în condiții de siguranță, să respecte semnificația semnalizării rutiere temporare și să fie atenți la semnalele și indicațiile polițiștilor rutieri.
Problemele nu afectează doar șoferii, ci și pietonii. Aceștia pot traversa acum doar prin trecerile de pietoni existente la capetele tronsoanelor de drum restricționat.
Lucrările la magistrala de metrou M6 au perturbat circulația
În iunie, pe DN1, au fost deja probleme și șoferii au stat blocați în trafic. Acesta a fost în totalitate paralizat din cauza lucrărilor la magistrala de metrou M6. Circulația a fost complet reconfigurată pentru a permite deschiderea șantierului. Mai multe artere au fost închise complet, cu devieri pe unele porțiuni de drum care au fost redirecționate pe un singur sens de mers.
În zona Drumului Național 1, era un trafic extrem de îngreunat. Chiar și înainte de începerea restricțiilor, circulația era dificilă în această zonă.
În prezent, drumul de legătură între București și Ploiești permite circulația doar pe patru benzi, în loc de șase, ceea ce contribuie la aglomerația intensă din zonă.
De asemenea, începând cu data de 6 iulie, circulația va fi complet blocată între Piața Montreal și Piața Presei Libere. Aceste măsuri au fost impuse de Brigada Rutieră și sunt necesare pentru a permite începerea lucrărilor la magistrala 6 de metrou, care va conecta Gara de Nord cu Aeroportul Otopeni, eliminând necesitatea transbordării la stația 1 Mai.