Dezvoltarea traficului aerian de pasageri se datorează numărului de 130.000 de aterizări şi decolări de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional Băneasa, care a crescut cu 7,7% în anul care tocmai a trecut, arată datele Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
“Rezultatele pe care le-am obţinut în anul 2017, atât din punct de vedere al creşterii traficului aerian, cât şi din punct de vedere al îmbunătăţirii parametrilor financiari ai CNAB, sunt efectele directe ale noii abordări manageriale, orientate către atragerea de noi companii aeriene, extinderea numărului de rute operate de la Bucureşti, creşterea frecvenţelor de operare pe rutele existente şi, nu în ultimul rând, către optimizarea calităţii şi siguranţei infrastructurii aeroportuare”, a precizat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Bogdan Mîndrescu.
De altfel, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti (Otopeni) a fost clasat de către Airports Council International – Europe în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primele zece luni ale anului trecut, a informat, pe 8 decembrie 2017, CNAB, într-un comunicat.
Conform clasamentului publicat, la categoria aeroporturilor cu 10-25 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coandă, care a avut o creştere de 16,7% a traficului aerian, a ocupat locul cinci, surclasând aeroporturi precum Lisabona, Berlin, Bruxelles, Atena, Milano, Praga sau Budapesta.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a înregistrat, în anul 2017, venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult faţă de 2016, şi un profit brut de 389,7 milioane lei, cu 45% mai mult faţă de anul precedent.