Compania aeriană easyJet a anunțat luni că a fost nevoită să anuleze unele zboruri spre și dinspre Marea Britanie după ce un nou val de COVID-19 a făcut ca aceasta să se confrunte cu niveluri de îmbolnăvire a personalului mai mari decât în mod normal.
Anglia, care a renunțat la toate restricțiile privind coronavirusul la începutul acestui an, a înregistrat un nou val de COVID-19 în ultimele săptămâni, una din 13 persoane fiind considerată infectată în săptămâna care s-a încheiat la 26 martie, cel mai mare număr de la începutul pandemiei, transmite Reuters.
Măsuri luate de easyJet
În timp ce nivelurile de spitalizare sunt cu mult sub vârfurile anterioare din 2020 și 2021, companiile raportează perturbări ale serviciilor lor, inclusiv în aeroporturi, din cauza personalului care trebuie să rămână acasă.
EasyJet a declarat că a luat măsuri pentru a atenua perturbările prin suplimentarea echipajelor de rezervă, însă a fost nevoită să facă unele anulări și va consolida zborurile acolo unde avea mai multe opțiuni, pentru a reduce impactul.
„Ne cerem scuze pentru orice neplăceri pe care acest lucru le-ar putea cauza clienților de pe zborurile afectate”, a spus EasyJet într-un comunicat. „Clienții au fost contactați și li s-au oferit opțiuni, care includ reprogramarea pe un zbor alternativ sau primirea unui voucher sau rambursarea integrală.”
EasyJet a anulat luni aproximativ 60 de zboruri spre și dinspre Marea Britanie, din cele aproximativ 1.645 care erau programate.
Probleme și pentru British Airways
British Airways a făcut, de asemenea, un număr mai mic de anulări. Sute de pasageri au fost nevoiți să plece acasă fără bagaje sâmbătă seara, după ce compania aeriană a avut „probleme operaționale”.
Compania a anulat peste 25 de zboruri, în timp ce multe altele au înregistrat întârzieri din cauza haosului de pe aeroportul Heathrow.
Dar unii pasageri au raportat că problemele au continuat și duminică, unul dintre ei spunând că zborul său reprogramat spre Edinburgh a fost, de asemenea, anulat. Alte persoane au raportat, de asemenea, că au avut probleme în a lua legătura cu British Airways pentru a afla ce se va întâmpla cu bagajele lor și cu zborurile anulate.
Persoanele testate pozitiv pentru COVID-19 nu mai trebuie să se autoizoleze conform legii, dar companiile le recomandă să rămână acasă.