Lucrările la infrastructura feroviară sunt mult mai întârziate decât cele efecutate pentru autostrăzi. Companiile feroviare de stat, găurile negre ale economiei alături de Compania Naţională a Huilei, au reuşit să-şi reducă din pierderi anul acesta, potrivit datelor prezentate de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în emisiunea “După 20 de ani”.
"La calea ferată nu pot să spun că sunt la fel de optimistă să pot să spun că în 2016 e gata, cum pot să spun la infrastructura rutieră, la autostrăzi. Dar, anul acesta se încheie contracte pentru 200 de kilometri pe Coridorul IV pan-european. Sper ca în perioada următoare, pe următorul POS-T şi din economii să construim sau să reabilităm mai mulţi kilometri pe coridor", a declarat Boagiu, la Pro TV.
Ea a precizat că viteza medie de deplasare a trenurilor a crescut în această vara ca urmare a modernizării căii ferate pe relaţia Bucureşti-Constanţa, astfel că şi traficul pe această rută a crescut cu 40% faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"La calea ferată este o provocare gigantică pe care nu o vom putea duce singuri, de aceea am trecut la semnarea de parteneriate cu celălalte state membre astfel încât să ne unim eforturile pentru accesare de resurse aşa încât culoarele pan-europene să fie dezvoltate", a explicat ministrul.
Anca Boagiu a precizat că a reuşit în acest an, în urma restructărilor din sistem şi a schimbării contractelor la nivelul managementului, să reducă din pierderile companiilor feroviare monitorizate de FMI. Astfel, CFR SA şi-a redus pierderile cu 47%, iar CFR Marfă, companie care urmează să fie restructurată, cu 65%.
Ministrul a precizat că în anii următori sectorul feroviar are ca priorităţi lucrările de modernizare a coridorului IV, care pe teritoriul României trece pe la Nădlac, Arad, Deva, Braşov, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa. În funcţie de fondurile disponibile va continua şi programul de modernizare a celor 21 de gări.