Traficul total de date a crescut, în medie, în ultima săptămână din luna martie cu 12% în reţelele mobile şi cu 20,9% în reţelele fixe, comparativ cu finele lunii februarie, în timp ce traficul de voce a înregistrat creşteri medii de 22% în reţelele mobile şi de 22,7% în cele fixe, arată datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), publicate miercuri.
Conform statisticii oficiale, traficul total de interconectare a crescut, în medie, cu 21% în reţelele mobile şi cu 19% în reţelele fixe. Informaţiile transmise ANCOM de către furnizori arată că, în reţelele mobile, traficul de date a înregistrat creşteri medii de 12% (fiind înregistrate majorări între 7 % şi 20%). De asemenea, în reţelele fixe, traficul de date a crescut, în medie, cu 20,9%, furnizorii raportând creşteri între 18% şi 27%.
Pe partea traficului de voce în reţelele mobile, acesta a înregistrat un salt mediu de 22%, fiind înregistrate creşteri între 18,2 % şi 24%, în timp ce, în reţelele fixe, majorarea a fost de 22,7%, furnizorii raportând creşteri între 8,5% şi 44,7%.
Furnizorii au luat măsuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibilă a reţelei şi a interveni unde este necesar
„Traficul total de interconectare raportat de furnizorii de comunicaţii electronice a înregistrat o creştere medie de 21% în reţelele mobile, fiind înregistrate creşteri între 17,7% şi 24%. În reţelele fixe, traficul total de interconectare a crescut în medie cu 19%, fiind raportate creşteri între 6,3% şi 41%. În general, furnizorii au experimentat un număr în creştere de situaţii de congestie pe reţelele mobile de acces (peste 80% grad de încărcare a porturilor utilizate şi a resurselor radio de acces). Traficul de date total raportat de către principalele puncte comune de interconectare din România, peering plus tranzit, (IXPs) a crescut cu valori între 10% şi 33%”, se menţionează în comunicatul de presă al ANCOM.
La solicitarea autorităţii de reglementare, furnizorii au transmis creşterile medii ale traficului înregistrate la finalul lunii martie, luând ca dată de referinţă (stare de normalitate) perioada în care s-a confirmat în România primul caz de COVID-19, pe 25 februarie 2020.
„Pentru a asigura continuitatea furnizării serviciilor în cazul creşterii traficului de date, furnizorii au luat măsuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibilă a reţelei şi a interveni unde este necesar, dar şi măsuri pentru modernizarea echipamentelor de reţea şi simplificarea şi eficientizarea procesului de achiziţii. Creşterea traficului de voce şi de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, a mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi a creşterii semnificative a componentei de entertainment online”, notează Autoritatea.
ANCOM precizează că va monitoriza constant situaţia şi măsurile luate de furnizori pentru a asigura funcţionarea corespunzătoare a reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice, gradul de încărcare a reţelelor şi eventualele congestii, scrie Agerpres.