Traficul în Capitală este un adevărat haos
Candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei a constatat că timpii petrecuți în trafic sunt considerabili și stresanți pentru locuitorii orașului.
Cătălin Cîrstoiu a descris situația traficului din Capitală ca fiind un haos evident. El spune că Primăria Capitalei a achiziționat 100 de autobuze electrice, însă doar 40 sunt în circulație.
Acesta adăugat că, inițial, au fost doar 20, iar acum au ajuns la 40, fără a exista o planificare pentru construcția stațiilor de încărcare la capetele liniilor. Acest aspect care era inclus în studiile de fezabilitate.
”Mergând cu metroul şi cu autovehiculul proprietate personală şi cu tramvaiul, am constatat ceea ce este evident, că timpii petrecuţi de noi în trafic sunt enormi, sunt de-a dreptul stresanţi pentru viaţa fiecăruia dintre noi şi aş putea descrie într-un singur cuvânt traficul din Capitală: Haos. Aş veni cu un exemplu, Primăria Capitalei a achiziţionat 100 de autobuze electrice, din care în trafic sunt 4Aş veni cu un exemplu, Primăria Capitalei a achiziţionat 100 de autobuze electrice, din care în trafic sunt 40. Au fost 20, acum sunt 40. De ce? Pentru că nimeni nu şi-a imaginat construcţia unor staţii de încărcare la capetele liniilor, cum era posibil şi cum arătau studiile de fezabilitate”, a spus candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei într-o conferinţă de presă.
Identificarea de măsuri pe termen lung pentru București
Cătălin Cîrstoiu a subliniat că esența discuției de astăzi, reflectată în programul pentru București, constă în identificarea unor măsuri imediate și pe termen lung.
El a evidențiat necesitatea unor proiecte serioase și pe termen lung pentru București. Aceste măsuri nu pot fi finanțate decât:
- prin intermediul fondurilor europene
- sau prin atragerea altor surse de finanțare nonbugetare
”Ce credem noi este că Bucureştiul trebuie văzut ca o comunitate, Bucureşti-Ilfov, pentru că nu putem face abstracţie de cetăţenii care au domiciliul în Bucureşti şi care locuiesc în Ilfov. De aceea, dincolo de A0, care aduce un plus în accesul în Bucureşti, am discuitat astăzi despre centura veche a Bucureştiului, iar opinia tuturor este că ea ar trebui şi ar fi necesar să treacă spre municipalitate. Sunt radialele care străpung cele două inele concentrice, care ar fluidiza mult accesul iar necesitatea evidentă este de a conecta aceste radiale cu nişte hub-uri de comunicare cu mijloacele de transport în comun”, a subliniat Cîrstoiu.
Metroul trebuie să treacă la Primăria Capitalei
Cătălin Cîrstoiu consideră vital să existe un Plan real de mobilitate urbană în București.
El a adăugat că este absolut esențial să existe un management funcțional la nivelul Capitalei, incluzând:
- implementarea unor măsuri rapide pentru a limita staționarea în zonele nonrezidențiale ale mașinilor în orele de vârf
- și continuarea proiectului de integrare a semaforizării cu analiza traficului, a serviciului de transport în comun și a metroului
După părerea sa, acestea ar trebui să fie sincronizate în ceea ce privește timpul de călătorie și orele de funcționare.
El a remarcat că schimbarea de atitudine nu va surveni peste noapte, deoarece este necesar să se facă investiții majore și să se deruleze proiecte serioase. De asemenea, a subliniat că implicarea cetățenilor va fi importantă pentru succesul acestui plan.
”Noi spunem că este vital astăzi să avem un Plan real de mobilitate urbană în Bucureşti, că este absolut vital să avem un managament funcţional la nivel de Capitală, de la semaforizarea inteligentă, măsuri rapide pentru a limita la orele de vârf staţionarea în zonele nonrezidenţiale ale maşinilor, mergând până la continuarea proiectului de integrare a semaforizare cu anaiza traficului, sTB, Metrorex, pentru că ele trebuie să fie conectate ca timp de deplasare şi ca ore. Nu va fi o schimbare de atitudine de la o zi la alta, pentru că e nevoie să avem nişte investiţii majore, nişte proiecte serioase şi mai mult, va fi necesar ca cetăţenii să fie parte integrantă în acest plan”, a subliniat Cîrstoiu.