Sorin Grindeanu a anunțat stadiul lucrărilor pe M6, dintre Piaţa 1 Mai și mall-ul din Băneasa

Al doilea tronson din magistrala M6, care va extinde linia de la mall-ul din Băneasa până la Aeroportul Otopeni, ministrul Sorin Grindeanu a confirmat că autorizația de construire a fost emisă și lucrările vor începe în următoarele săptămâni.

În cadrul unei intervenții la Antena 3, ministrul a explicat că primul tronson include șase stații și că lucrările au evoluat bine în ultimele săptămâni. De asemenea, el a menționat că monitorizarea progresului este strictă și că finanțarea proiectului este asigurată.

Continuarea lucrărilor pe al doilea tronson va asigura legătura rapidă dintre centrul orașului și Aeroportul Otopeni, fiind un proiect important pentru infrastructura de transport a Bucureștiului.

„Vorbim de două tronsoane, unul de la Piaţa 1 Mai până la mall Băneasa şi al doilea tronson de la mal Băneasa la aeroport. S-a început bine pe prima secţiune. Sunt şase spaţii pe prima secţiune, şase pe a doua.

S-a ajuns undeva la 15-16%, în urmă cu câteva săptămâni au început lucrările. Sunt monitorizaţi foarte bine, finanţare există”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni seară, la Antena 3, referindu-se la magistrala de metrou M6.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat recent că în săptămânile următoare vor începe lucrările pentru al doilea tronson al Magistralei M6 de metrou, care va lega mall-ul din Băneasa de Aeroportul Internațional Henri Coandă (Otopeni).

Acesta a menționat că autorizația de construire pentru acest tronson a fost deja obținută, marcând un pas esențial în avansarea proiectului.

Primul tronson va fi finalizat în 2027

Grindeanu a oferit detalii și despre termenii estimativi de finalizare a celor două tronsoane. Primul tronson al magistralei, care va conecta Piața 1 Mai de mall-ul din Băneasa, este programat să fie terminat până la sfârșitul anului 2027. Cel de-al doilea tronson, ce va extinde linia de metrou de la Băneasa până la Aeroportul Otopeni, are ca termen de finalizare anul 2028. Această nouă infrastructură de transport este deosebit de importantă pentru a facilita accesul rapid către aeroport și pentru a descongestiona traficul rutier din nordul Bucureștiului.

Ministrul a discutat, de asemenea, despre impactul lucrărilor asupra traficului rutier și eforturile de a reduce pe cât posibil problemele cauzate de acestea. El a subliniat că Ministerul Transporturilor a încercat să coordoneze lucrările la metrou cu cele desfășurate de Primăria Capitalei, pentru a minimiza disconfortul șoferilor și locuitorilor. Grindeanu a declarat că s-au făcut eforturi pentru a sincroniza proiectele astfel încât să existe o colaborare eficientă între instituții și să se evite blocajele majore în zonele afectate.

Un moment important în dezvoltarea Magistralei M6 a avut loc pe 9 august 2023, când Metrorex a anunțat obținerea autorizației de construire pentru Lotul 1.2 al acestei magistrale. Acest segment va face legătura între stația Tokyo și Aeroportul Otopeni, având o lungime de 7,6 kilometri. Lotul va fi realizat de asocierea Gülermak Ağir Sanayi Insaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA, conform unui contract de proiectare și execuție a structurii de rezistență semnat cu Metrorex.

Această asociere a fost selectată pentru a construi acest tronson esențial, care va deservi atât locuitorii din nordul Bucureștiului, cât și turiștii și pasagerii ce utilizează Aeroportul Henri Coandă, cel mai mare aeroport din România.