Vitantis Shopping Center, centrul comercial aflat în proprietatea grupului Equest, cu o suprafaţă totală închiriabilă de 34. 219 m2, din care o galerie comercială de 11.392 m2, având 868 de locuri de parcare şi un grad de închiriere de 95,15%, anunţă noile date de trafic pentru primele două trimestre ale anului 2009, precum şi creşteri ale traficului, de 20%.
Centrul comercial Vitantis a avut în primele două trimestre din 2009 un trafic total de aproximativ 1 800,000 de vizitatori. Media de trafic pe lună a fost de peste 300,000 de vizitatori.
Comparativ cu lunile Septembrie – Octombrie ale anului 2008, când media de trafic pe lună s-a situat în jurul valorii de 270 000 de vizitatori, cu o medie de 400,000 în luna decembrie, lunile ianuarie, februarie şi martie din 2009 au adus o creştere în numărul de vizitatori, ajungând la o medie de 320,000 de vizitatori pe lună; această cifra s-a menţinut şi în lunile mai, iunie, iulie.
În primele două trimestre ale lui 2009, 35% dintre vizitatori s-au reîntors în centru săptămânal, peste 10% zilnic, iar 25% bilunar, ceea ce demonstrează că Vitantis are o buna rată de retenţie a clienţilor. 58% dintre acesti clienţi frecventează centrul comercial încă de la deschidere, 83% petrec aproximativ 1 oră în centru la fiecare vizită, iar peste 70% dintre aceştia cheltuiesc între 150 şi 500 RON la fiecare vizită.
În ansamblu, media de trafic s-a situat la 10,000 de vizitatori pe zi în cazul primelor 2 trimestre ale lui 2009. În lunile de vară ale aceluiaşi an, aceasta a ajuns la aproximativ 10,500 – 11,000 de vizitatori pe zi. În zilele de weekend a fost înregistrat un număr de 16,000 de vizitatori pe zi.
Proprietarii si managementul Vitantis motivează acest lucru prin promoţiile ce au loc în lunile de vârf, prin reducerile mari de preţuri datorate schimbării colecţiilor, dar şi prin mix-ul interesant de magazine, poziţia bună şi existenţa unor ancore importante, precum hypermarketul Carreforur cu 6659* m2, operatorul de bricolaj Praktiker, cu o suprafaţă de 9.409* m2, reţeaua de Mobilă Bontas, cu 3.097* m2 şi Technomarket (ce comercializează electronice) cu 3.707* m2.
Interesant de menţionat este şi faptul că studenţii şi elevii sunt în vacanţă, iar centrele comerciale sunt locul lor favorit ca destinaţii pentru petrecerea timpului liber, loc de întâlnire şi socializare.
De asemenea, a contat şi faptul că centrul comercial are mix-ul de produse alcătuit din brand-uri internaţionale, din domeniul modei, al fast-food-ului, al produselor pentru case şi birouri. Vitantis aduce locuitorilor Bucureştiului mărci noi cu preţuri accesibile, cum ar fi Moa şi Body Talk (îmbrăcăminte); Geox (produse de marochinărie şi încălţăminte); Sevda, Woman Instinct (bijuterii şi accesorii); Mirano (articole de voiaj). De asemenea, tot aici găsim şi branduri internaţionale foarte cunoscute pe piaţa românească, precum: Lee Cooper, Kenvelo, Reserved, Takko (îmbrăcăminte), Intersport (articole sportive), Leonardo, Reno (încălţăminte), Meli Melo (acesorii), Bam Boo (decoraţiuni interioare).
Aici se află şi primul magazin Toyplex, mega market de jucării, jucării educative, multimedia – jocuri electronice , haine şi încălţăminte pentru copii, mobilier şi accesorii, precum şi produse pentru sport şi relaxare – (toate pentru copii).
Vitantis Shopping Center este singurul centru comercial din Bucureşti ce găzduieşte un magazin de încălţăminte MBT, cu o suprafaţă de 100 metri pătraţi, marcă ce comercializeză încălţăminte fiziologică menită să acţioneze toţi muşchii corpului uman prin intermediul tehnologiei “masai barefoot”.
Vlad Dragoescu, Investment Manager Vitantis Shopping Center, a declarat: „în perioada imediat următoare vom încerca să aducem noi retaileri şi să organizăm câteva campanii unice în România, prin care sperăm să creştem cu 20-30% traficul zilnic şi să optimizăm mixul de vizitatori. De asemenea, vom demara realizarea unui nou acces pentru a fluidiza traficul în zonă şi a veni în întâmpinarea clienţilor noştri.”
Managementul apreciazã cã locuitorii zonei au învãþat cã pot ajunge ºi pleca de la Vitantis cu transportul public gratuit, asigurat de microbuzele centrului. Acestea fac legãtura cu staþiile de metrou Piaþa Unirii, Dristor ºi Muncii, precum ºi cu zona Piaþa Alba Iulia, cu o frecvenþã de 2 microbuze/orã. (2 microbuze/3 trasee în cursul sãptãmanii ºi 3 microbuze/3 trasee în weekend).
Vitantis se adreseazã în principal celor aproximativ 200.000 de persoane ce locuiesc la o distanþã de 10-20 de minute de mers cu maºina, precum ºi altor 313.000, ce locuiesc în oraº ºi în suburbii (zonele rurale adiacente). Totalul populaþiei cãreia i se adreseazã Vitantis Shopping Center este estimat la un numãr de aprox 700.000 de potenþiali cumpãrãtori.
Equest Investments SRL cu sediul în Bucureşti este o sucursală a Equest Capital Limited, responsabilă cu finanţarea şi supravegherea investiţiilor, în special în România.
Portofoliul de proprietăţi al grupului Equest include şi următoarele proprietăţi de birouri: Jules Michelet Office Building, cu o suprafaţă totală de 2.531 mp şi o suprafaţă adiţională pentru birouri de 282 mp, aflată în două anexe; Domenii Office Building, două clădiri vecine, prima cu o arie totală închiriabilă de 1304 mp şi a doua cu 1854 mp; Casa Moşilor, clădire de birouri cu o arie totală închiriabilă de 2337 mp, precum şi Airport Smart Office Building cu o arie totală închiriabilă de 960, 57 mp.
Equest Parteners, cu sediul în Londra, este o companie de management şi consultanţă în investiţii, specializată pe pieţele emergente şi, cu precădere, pe economiile în creştere din sud-estul Europei.
Compania este manager şi consultant pentru anumite proprietăţi Equest, dar şi pentru fonduri axate pe investiţii în sectoare şi industrii cheie, în ţări precum Bulgaria, România şi Serbia, unde compania este prezentă cu birouri de investiţii.
Cushman&Wakefield este cea mai mare companie cu capital privat din lume în domeniul imobiliar. Fondată în 1917, compania deţine 230 de birouri în 59 de ţări şi are peste 15.000 de angajaţi. Compania reprezintă clienţi care sunt mici întreprinzători sau mari companii prezente în topul “Fortune 500 companies”.
Ofera o gamă completă de servicii în patru domenii majore: Tranzacţii, incluzând reprezentarea chiriaşilor şi a proprietarilor în servicii imobiliare pentru birouri, spaţii industriale şi de retail; Pieţe de Capital, incluzând vânzări proprietăţi, managementul investiţiilor, servicii de evaluare, investiţii bancare, finanţarea datoriilor şi a capitalului; Soluţii Integrate, incluzând strategii imobiliare pentru corporaţii şi deţinători de proprietăţi imobiliare şi Servicii de Consultanţă, incluzând consultanţă în afaceri şi în domeniul imobiliar.
Biroul din România a fost deschis în ianuarie 2007, prin preluarea biroului asociat Activ Consulting, cu care se colabora de peste 11 ani, devenind astfel Cushman & Wakefield.
Lider recunoscut în cercetarea globală imobiliară, compania publică un număr variat de rapoarte pentru toate sectoarele în care activează.