Traficul pe canalele navigabile a scăzut cu 72%

Traficul pe canalele navigabile a scăzut în luna august cu 72%, faţă de acelaşi interval al anului trecut, de la 2,84 milioane de tone capacitate la 1,65 milioane de tone capacitate, pe fondul diminuării livrărilor de minereuri către combinatul siderurgic de la Galaţi.Volumul de minereuri de fier şi fier vechi tranzitat pe canale a fost de 263.000 tone marfă, sub aşteptări, realizându-se 53% din volumul preconizat."Este de aşteptat o reluare a traficului de minereu de fier pe Cana

Traficul pe canalele navigabile a scăzut în luna august cu 72%, faţă de acelaşi interval al anului trecut, de la 2,84 milioane de tone capacitate la 1,65 milioane de tone capacitate, pe fondul diminuării livrărilor de minereuri către combinatul siderurgic de la Galaţi.

Volumul de minereuri de fier şi fier vechi tranzitat pe canale a fost de 263.000 tone marfă, sub aşteptări, realizându-se 53% din volumul preconizat.

„Este de aşteptat o reluare a traficului de minereu de fier pe Canalul Dunăre-Marea Neagră către Combinatul Siderurgic Galaţi începând cu a doua jumătate a lunii septembrie”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

Totuşi, traficul de seminţe a crescut, volumul transportat fiind de 51.000 de tone, de şase ori mai mult faţă de aşteptări. Traficul de cerealele s-a înjumătăţit faţă de luna august a anului trecut, la 193.000 tone marfă.

Numărul ecluzărilor efectuate la cele patru ecluze (Agigea, Ovidiu, Năvodari şi Cernavodă) a fost de 684, iar numărul navelor care au tranzitat canalele Dunare -Marea Neagră si Poarta Alba-Midia Navodari a fost de 1.271.

Canalul Dunăre – Marea Neagră leagă portul Cernavodă cu portul maritim Constanţa, scurtând cu aproximativ 400 de kilometri ruta mărfurilor de la Marea Neagră până la porturile dunărene din Europa Centrală. În plus, folosind această rută, mărfurile din Australia şi Orientul Îndepărtat, destinate Europei Centrale, îşi scurtează drumul cu 4.000 km.

SURSA: Mediafax